måndag 2 september 2019

Skolstart......

....Ja....tillslut så tog det långa sommarlovet-slippa stressåkrav perioden slut😩 denna tid på sommaren så slappnar vi "funkisfamiljer" av lite mer än den övriga befolkningen....varför vet ni ju....å det är ju för att vi har barn med olika funktionsnedsättningar som absolut inte tas emot av samhället som dom utlovas😠😢
L har nu varit i skolan en stund varje dag (med antingen mig eller jimmy vid sin sida💚) förutom en dag. just nu funkar det någorlunda..om någon av oss är med. vi upplever att hon vill till skolan mest för att leka, när det är lektion så är det mycket svårt..och brukar resultera i att vi går ut till biblioteket och sitter ifred. och där försöker jag å jimmy med att vi varvar uppgifter med att måla. t.ex 2 mattetal och sen får hon måla , sen två mattetal till osv... så i nuläget så agerar antingen jag eller jimmy som pedagoger till L i skolan...

men som  ni vet så är det största vi krigar för nu...just att hon ska få ha en resurs-person som är med henne i skolan.

nu efter sommarlovet så har vi ju lyckats att få ett "flow" i att hon iallafall ääär på skolan en stund om dagen. och då skolväsendet är myyycket sega i att ge ängela denna hjälpen i skolan, så får vi föräldrar gå in och vabba (då jag inte vill att hon ska tappa flowet som vi kommit in i nu!!) egentligen så skulle skolan vara klara med denna planering till skolstart....men den som fick "starta upp" allt igen...det var...vi...såklart...........


..som ni ser så har jag screenshotat några inlägg som jag lagt ut på min insta` (för er som inte följer mitt instakonto)


å jag ska vara ärlig med att jag vågar inte ens kolla "runt nästa krök" om vi ens klarar att betala räkningarna nu nästa månad (då resultatet av all våran vab kommer synas)  vi har redan nu vabbat så mycket att det kommer synas rejält ekonomiskt😑 

hur gärna vi än vill så kaaaan vi inte (ekonomiskt) vabba varje dag....vi måste ju oxå kunna ge henne mat på bordet...

så just nu så har vi fått gå in å göra skolans jobb😟

men det kommer till en gräns...å vi har "västbus-sip-möte" (möte med skolan och andra inblandade instanser) nästa vecka...å jag å jimmy är hårdare än någonsin nu i att ängela ska få rätt stöd under skoltid!! tänk alltså....nåt som egentligen är så självklart...det gäller ju våra barn!!!!! jag har total nolltolerans mot detta alltså!!!

jag å jimmy är mer än bestämda i detta!! å vi har även bra personer med oss på vår sida.

jag vill minnas att jag inte har varit otydlig i detta....hon SKA få den hjälp hon behöver i skolan, OCH som hon har rätt till enligt laaag!!!

kan tillägga att vi INTE!!!! kommer att ge oss i detta!!!

och vi får ju bara "be till gudarna" att inte vi blir av med våra arbeten pga av att vi behöver vara  borta så mycket från jobben pga vabb. 

idag förresten...vill jag berätta oxå....så hade vi möte med LSS och det gick riktigt bra👌👌 det som vi kom fram till..tror vi kan bli riktigt bra faktiskt för henne💖💖så där har vi goda förhoppningar💪👌

i detta nu så bor L hos en kontaktfamilj (som är nära vänner till oss och som känner L väl) var tredje helg. det trivs hon superbra med😍💖💚 å vi får även ladda våra batterier under den helgen💪

och detta som vi kom fram till inom LSS kan oxå bli riiiiktigt bra och skoj å givande för henne💖💚💖

jag vet att jag hade tänkt att skriva så mycket mer....under dagen så har jag haft mycket inom mig som jag skulle vilja sätta mig och skriva häri....men nu ser jag på klockis här att det börjar bli dax för mig att krypa till kojs....så vi kommer upp till skolan i morrnbitti💪💪💪

så.....OVER AND OUT😊