fredag 20 september 2019

Starten...

...av denna skolterminen har gått bättre än förväntat😍 nu har det snart gått en hel månad..å lillan har varit i skolan nästintill varje dag, en stund om dagen💚 att det är ny lärare (som har ett nytänk) och som verkligen försöker förstå samt hjälpa ängela så gott hon kan...det är nog en av de största anledningarna till att hon nu vill vara i skolan och våågar vara i skolan😍 hennes klasslärare är TOPPEN💚😍 jag har verkligen ingeet ont att säga om henne. hon verkligen försöker att göra så gott hon kan för ängela💚
något som jaaag gillar (hehe😍) är ju att skolan gränsar till en kohage, det älskar jag...jag och  "mina" djur ni vet😉💚
vi har börjat att ändra en viss rutin här hemma som innebär att hon blir mer självständig på den punkten...och jag har då även gjort en kryssa-i-lista för varje gång som hon har gjort denna grej själv utan min hjälp. och ett visst antal gånger leder till att få handla för en viss summa på dollarstore där "damen" tycker det är skoj å handla 😊
eleverna har tillgång till ett lugnare grupprum oxå å här sitter ängela på "sin" plats😊
och för oss föräldrar till barn med autism och adhd så erbjuds en kurs via BUP i just detta spektra som pågår ett par veckor a`2,5h åt gången😍 och ni ska veta vad mycket igenkänning det är både från de andra föräldrarna som går på kursen samt i den informationen som vi får på kursen. det är en jättebra och nyttig kurs för oss föräldrar till barn inom detta npf-spektra👌😍👌 mycket nyttig information och superbra att vi föräldrar har möjlighet att bolla med varandra om våra respektive erfarenheter hos våra barn💗

för det är ju så...min älskade lilla flicka...att vi gör vadsomhelst för att göra det så bra för dig som möjligt i denna värld💚
denna "timstock" är något som vi använder i vardagen👌 som förbereder henne på att t.ex det är dax att ta på sig inför skolan mm👌en minut per stapel å så ser hon att det steg för steg räknar ner. den funkar hyfsat här hemma👍
å något som jag har ansökt till för ängela är detta ovan☝😃ni vet...min stora dag kallas det....vilket är till för barn både med och utan diagnoser, som blir påverkade av sin sjukdom och/eller sin funktionsnedsättning i vardagen och kämpar med detta. 

så denna ansökan hoppas jag leder till att hon får en extra skojjig dag att se fram emot framöver😍😍😍