fredag 6 september 2019

VARNING.....

........Detta inlägget skriver jag nu när jag är väldigt låg på energi😡 så förlåt om detta inlägg kommer vara lite bittert... det känns inte som jag...har ofta fått höra hur positiv och tålmodig jag är... men jag ska vara helt ärlig med att säga att livets prövningar har gjort mig annorlunda.....ibland är jag rädd att jag har tappat mig själv....tappat den jag är.... just det är jag livrädd för...😢
när jag så tydligt får se verkligheten....hur många av oss människor faktiskt beter sig...hur världen faktiskt ser ut...och framförallt...samhället...😟 jag själv är annorlunda och ingen kommer någonsin kunna ändra på den jag är...men min dotter får nu uppleva avigsidan...bara en sån sak som att gå i skolan, som är lååångt ifrån anpassad för alla olika barn. skolsystemet är en av "dem" som inte följer med i tiden och utvecklas framåt... för den ser i mångt å mycket likadan ut i upplägg som förr i tiden😨 ord som...att alla är olika och ska få vara olika...det verkar bara vara ord......för att det fortsätter ju ändå.....😢😨 dömandet...misstron och alla beskyllningar... jag skäms så många gånger över att vara människa...det känns hemskt alltså........


många av oss människor är så "inrutade" i hur det ska vara och inte vara.... att man "SKA" göra si och man "SKA" göra så....  men ni vet...jag ger blanka faaan i det alltså! och jag visar även mitt barn att man ska gå sin egen väg💚 man ska gå efter sina känslor och inte vad man "ska" göra bara för att det är god ton å BLABLABLA...ahhh jag mår illa alltså!!! det är så IIINTE!! jag så det skriker om det.

jag är en "fri själ" och ger blanka tusan i vad för dumheter!! det finns därute...dumheter som många egentligen inte mår bra av att följa...men gör det ändå med rädsla för att må minsta sätt vara annorlunda.....gahhhh jag blir tokig....vad lever jag i för värld.....vilken värld har jag satt min dotter till.....det är så jag blir mörkrädd!!!!!






men jag säger det...folk går tycka att jag är en sån "pain in the ass" om dom vill....för jag kan gå över eld för min dotter alltså.....nog att världen ser ut som den gör😨 men hon ska INTE behöva bli offer för den!!! jag kommer alltid stötta och skydda dig gumman💖 så länge som du behöver..



våra barn är så sköra och sårbara ( om dom inte pga oss föräldrar/vuxna har blivit tvungna att bli starka redan som barn... på både gott och ont....😢) barn måååste få vara just....barn....

och jag kan verkligen säga några sanningens ord.... många säger ofta å lägger ut på instagram och liknande....att alla är olika....men frågan är om nämnda veeeeerkligen förstår den innebörden?.... för varför ser då världen ut som detn gör......

jag har nog aldrig känt så starkt som jag gör nu (när jag även har ett barn som är olik andra) ..innebörden i dessa ord....att vi alla faktiskt ääär olika och har olika förutsättningar. jag har nog aldrig förstått det tydligare än idag alltså...!!💚

och när ni därute oxå förstår den veeeerkliga innebörden av dessa ord....att alla är olika....då kommer även världen att förändras...och samhället förändras....

det var ju det där...med FÖRSTÅELSEN..........