söndag 8 december 2019

Ännu en ängel...

....vår ÄLSKADE, ÄLSKADE lilla kattflicka💖 nu i torsdags så lämnade din själ, din kropp😢 vi saknar dig så otroligt mycket....våran älskade lilla celine💖 du bodde hos oss i 1 1/2-2år endast...men du satte såååå stora spår hos oss...med just DIN underbara personlighet💖💖💖 du FATTAS OSS.....DU VERKLIGEN FATTAS OSS SÅ JÄÄÄVLA MYCKET...vår lilla älskade tjej💗
vi har fällt många tårar av smärtan i saknaden vi känner av dig...det gör riktigt jäkla ont!!!

fortfarande går både jag å jimmy å sträcker ut händerna när vi går förbi köksbordet (som var din absoluta favoritplats) som att vi fortfarande stryker med handen längs med din rygg..eller kliar dig sådär gott under hakan som du älskade💖 jag kommer på mig själv med att lägga en liten hög med torrmat på den platsen som var just din matplats...så att du inte ska känna dig bortglömd. vi kommer på oss själva med att kolla mot köksbordet för att möta din blick och höra dina jam...för oj vad du pratade med oss...åååå du var så gooo` älskade,  älskade du....för andra kanske det "bara" är en katt...men för oss....så är det en mycket älskad familjemedlem som inte finns med oss fysiskt längre. jag har redan hört dig en gång från där du är nu...å jag veeet att vi kommer märka av dig på flera sätt här hemma...att din själ fortfarande ofta är med oss.
och jag är övertygad om att du kände våran kärlek som vi gav dig...och vi gav dig en stabil och trygg och kärleksfull sista tid i livet...du blev hela 19år gammal. och jag vet att du har haft det tufft tidigare och inte haft en riktigt stabil tillvaro kring dig..... men det känner vi att du fick här hos oss. och det värmer...och man känner på nåt vis en tacksamhet över det...

*VI ÄLSKAR DIG CELINE*

...ända till månen och tillbaka...
även fast vi känner en stor sorg efter en bortgången familjemedlem...så försöker vi att fortsätta så bra som det går, första advent-2019 har passerat å första ljuset tändes i ängelas egengjorda adventsljusstake💚 å imorgon så tänder vi det andra💚...å detta med våra händer som fortfarande stryker längs med hennes rygg när vi går förbi köksbordet...å när vi lägger den lilla lilla högen med torrmat vid hennes matplats💖jag beställde en förstoring på henne som vi även ska sätta upp på väggen...en förstoring på bilden ovan💖 både jag å jimmy har en otrooooligt stark känsla för djur...för mot dom har man inte behövt "bygga upp en skyddsmur"😑 det är bara ren och sann kärlek...rakt igenom...det här låter kanske helt befängt...men vi märker att vi nästan sörjer våra djur mer än någon annan.........när vi förlorar dem.... som sagt....bara ren och sann kärlek....inga baktankar...inga skyddsmurar....BARA ren och sann kärlek....så det är nästintill att vi sörjer djuret mer än människan vi förlorar....det låter nog helt galet....men jag kan faktiskt förstå varför vi känner så.... vi båda har märkt av detta......
den obeskrivliga sorg man känner när ens allra,allra bästa vän och familjemedlem går bort....den sorgen påminner oss om att det kommer även att komma en dag då ni går över till "andra sidan"...men jag klarar inte av att ens tänka på det nu.....jag eller vi gööör bara inte det😢😟 istället ska jag verkligen försöka att njuta av VARENDA dag med er💚
nu ikväll så tände jag upp marchallerna för första gången i vår trädgård😍💚jag har skaffat högre marchallhållare som jag nu tillsvidare kommer att tända marschaller i😍 å lillans julstrumpa är förberedd inför att hon vaknar i morrnbitti💖 å sen så ä d dax å tända 2:a ljuset imorgon...det blir myyys💚🎄🎅

samma dag som vi blev en familjemedlem mindre så hade vi första inskolningsdagen på "kortis", så hehe ja....man kom dit som en söndergråten-inte-sovit-efter-nattjobbet-minst-sagt-sliten-mamma😜 men ja....jag får bjuda på det! inskolningen gick hur bra som helst iallafall👌
å nu har jag avverkat första veckan på mitt nya distrikt😍 å jag överdriver verkligen inte när jag säger att man får ordentlig träning alltså....ja...jäklar alltså....efter passet så känns det bokstavligt talat som att man fan har varit på gym eller liknande...det verkligen känns i hela kroppen.  å jaaa det ääär givetvis jobbigt att springa i så många trappor...MEEEEN oxå SJUKT SKÖNT😍

mitt "tempel" behöver detta mer än någonsin nu💪😍💪