söndag 22 december 2019

Bra för "fiffin"...

....😉😄jajjemän serrni..nu ska jag dela med mig av ett mycket bra tips för "den nedre" regionen så att säga😉ja...för "fiffin" helt enkelt😂 så är du kille å läser det här inlägget så måste du inte fortsätta läsa om du inte vill😝 

jo....i alla år...ända sen jag började få "indianer i vassen" (mens alltså😉) så har jag hela tiden använt tamponger genom alla år!

Men sen ett par månader tillbaka så har jag börjat att använda...MENSKOPP😊

jag ska erkänna att innan så har jag inte fattat hur den dära menskoppen ser ut....hahaha vadå...stoppar man upp en vanlig kaffekopp i fiffin eller vaad😂😜hahaha..nämen det var så att jag blev tipsad av en vän till mig å fick även se hur en menskopp såg ut. sen efter ett tag så bestämde jag mig för att prova helt enkelt😊 
ska väl erkänna att det var lite tröckligt att få den på plats så att säga de första gångerna😝 men när man fick in snitsen så går det lätt som en plätt👌👌 som ni ser ovan så är det lättast om du formar "koppen" i detta "grepp" ovan ☝s.k PUNCH DOWN! googla på det begreppet så får ni se precis hur man viker ihop koppen innan den ska in i "fifferiet" 😂 den vecklar automatiskt upp sig så fort den kommit in helt enkelt😊 det kan verka muckligt ibörjan, men man får in snitsen rätt snabbt alltså👌 å när man tar ut den igen så häller man bara ut innehållet å sen sköljer ur för att kunna sätta in igen. och sen när mensperioden är över för den månaden så kokar man den å så är det klart inför att nästa mensperiod sätter igång.  jag brukar lägga den i den lilla tygpåsen som jag fick den i när den är klar. tills det är dax nästa gång igen👌 easy peasy👌😍
så här ser den ut när den vecklat ut sig...å jag ska erkänna att jag var osäker på om jag verkligen skulle kunna använda menskopp, då jag blöder väldigt mycket varje gång (man blöder ofta mer när man har kopparspiral nämligen) så därför undrade jag om detta verkligen skulle funka för mig? MEN hör å häpna....jag som flera andra, blir överraskade över hur "lite" man tyyycker att man blöder när man har menskopp. men det är nog därför att man ser blodet på ett annat vis här...än på en tampong. man blir riktigt överraskad kan jag säga..över att helt plötsligt så känns det som att blöder normalt istället för "floder"😮

å det som faktiskt var väldigt festligt....vaaar att i samband när jag började med min kopp, så börjar det samtidigt att göras reklam av influensers på nätet med just menskopp. å det verkar som att fler å fler har börjat med att använda menskoppen.  

å det är klart...det är ju både billigt å bra för miljön att använda denna. kan säga att jag har sparat en helt del pengar på att slippa köpa de dyra tampongerna som jag fått köpa varje månad innan😮 medans du här har din personliga lilla kopp😉 som du återanvänder efter rengöring lixåm.

kööör, bara kööör säger jag bara😍👌jag med flera rekomenderar den starkt!!

å så måste jag bara ge er ett instagramtips😄 för jag tycker att hon är så härlig denna kvinnan alltså😂 sök på @heltenkeltfri på instagram, å så letar ni en bit ner i hennes flöde tills du kommer till filmerna där hon provar menskopp för första gången, jag fick mig ett gott skratt när jag såg dessa😉😂hon är en härlig prick den tjejen😂💚 gå in å kika vetjah!! ååå för tusan..kvinnor där ute...vill ni vara mer miljövänliga och även spara pengar.....SHOOOUT... börja då med menskopp😍

när du har fått in snitsen så går det lätt som en plätt att använda den👌👌👌