lördag 28 december 2019

Jag blir så mörkrädd....

...vad är det för värld vi lever i?!......det är INTE NÅGONSTANS!! konstigt att det finns såå mycket psykisk ohälsa i samhället.... varför fattar vi människor inte att det är ohållbart....vad fan håller många på med????

ens egna motto....att följa sitt hjärta och känsla💚 det är INTE samhället uppbyggt efter...det ska fan gudarna veta alltså😢😠

det "basuneras" ut att du ska tänka på ditt inre osv..samtidigt som vi alla har kravet på oss att vi måste tjäna tillräckligt pengar så att vi ens har tak över huvudet! man ska helst ha fått både ben å armar avhuggna (om ens det räcker) för att få hjälp från försäkringskassan) MEN detta är ju sååklart en mall som är "målad" efter att alla är lika..och som har barn som går utan problem i skola å förskola...!!

lever du utanför den "mallen" så för du kämpa dig både gul å blå för att livspusslet ska funka!!!

så....vad begärs egentligen av oss?!?!!!

och medans detta pågår...så mår fler och fler sämre därute och tyvärr väljer fler å fler att ta sitt liv😢

förlåt....MEN VAD HÅLLER "VI" PÅ MED????????!!!!


...Så jag säger det igen.....då många "rockar sockorna" därute... att inse vidden av att alla VERKLIGEN ÄR olika....och att inte döma någon som är på ett annorlunda vis....personligen så har jag veeeerkligen, verkligen förstått den stora innebörden nu!.... jag saaa att jag gjorde det även tidigare i livet...och intalade mig att jag verkligen förstod...men det är NU som jag VERKLIGEN INNERLIGT förstår....

och en sak till...som är så jäkla klockrent alltså.... detta fick jag höra av en nyfunnen bekant (en mor vars 2 av 3 barn har NPF-diagnoser)- häromdagen så skrev hon nåt så himla klockrent alltså..... -att denna kampen som man måste utstå för att ens barn ska få den hjälp som hen har rätt till, framförallt i skolan men oxå i övriga samhällsinstanser...den stressen, ilskan, ledsamheten å frustrationen å "u name it"...allt detta gör en automatiskt till en negativ människa....å där kan ja faktskt bara instämma....själv har jag nästan varit "känd" för att alltid vara så positiv. men jag har nog aldrig nånsin känt mig så negativ och innehaft så många jobbiga känslor som under denna kamp som vi får utstå...å framförallt våra barn...

så dessa "bråk" med rektorer m.fl och den ständiga frustrationen man har känt och känner.... ja....jag kan tyvärr inte annat än att hålla med....sorgligt nog😢😠..att man har blivit en mer negativ människa när man ständigt måsta kämpa..... dom orden var så klockrena...å stämmer såååå!

vi är sååå många föräldrar som måste kämpa för något sååå självklart för våra barns rätt. det värmer iaf att vi är så många tillsammans å att vi har varandra och blir oxå därmed starkare💪💚💪

och att inte förglömma!...att sätta sig på mig går överhuvudtaget inte i dagsläget..då jag har blivit ännu starkare än innan. och deeet är en frihet att känna...att ingen kaaan sätta sig på mig hur gärna hen än skulle vilja😝 för inget rår verkligen på mig. var jag stark innan...så har jag blivit ännu starkare nu. å det är jag grymt tacksam över iaf💪💚💪

jag har alltid..ända sen barnsben...envist gått mig egen väg💪💚 men när jag har fått ett barn som även hon är annorlunda från normen...det är först nuu som jag har fått den innerliga förståelsen💪💚💚