söndag 24 maj 2020

Detta kommer alltid förarga mig...

 ...hur förbannat "kort vissa människor ser framför sig"..inte längre än näsan räcker alltså!!! alltså..det gör mig rent ut sagt förbannad!!! jag själv har ju erfarenhet av att ha upplevt genom livet att andra har påpekelser om hur jag lever mitt liv (då jag varken tänker eller lever helt som "en vanlig svensson") jag provade  under tidigare år att vara den där "vanliga svenssonen" men jag hörde mer å mer rösten inom mig som säger...att...det här är inte jag.....😔 man ska ALDRIG försöka att vara någon man inte är!..

varför jag skriver detta inlägget är för att just detta fick min nära vän senast uppleva idag när vi träffades nu i kväll!

å jag går ju i lågor alltså...hur ens egna familjemedlem kan mä å påpeka saker som hen egentligen inte HAR EN JÄKLA ANING OM😠 å avsluta smset i stil med "ja..du får ju såklart göra som du vill, men jag skulle vilja ha reda på detta om d va mitt barn" happhapphapp lilla vän...du skulle ALDRIG skrivit detta på det sättet som du gjorde i meddelandet...å lägger man ihop det med hur ni genom flera år har utnämnt (fint mellan raderna) vilket "svart får" hon är...då ser vem som helst att även detta var menat att endast tillrättavisa/trycka ner!!! 
å jag har NOLL TOLERANS mot sånt beteende!!! 
det märks DIREKT när någon säger eller gör något för att trycka ner den andre...å det kan fan nästan en blind å döv märka alltså!!!

och när man märker hur sånt här även pågår inom FAMILJER så inser man att...en familj är absolut inte bara kött å blod....ens familj kan lika gärna vara ens nära vänner samt människor som inte är av samma kött å blod som en själv.

för mig är det så självklart att det är så. GIVETVIS  så ska man gå efter KÄNSLAN i hjärtat å inte efter TITELN.

man MÅSTE ingenting bara för att man har en "titel"!!...vaad är det för liv man har om man hela tiden måste göra vad som förväntas av en bara för att man har en "tiitel"..förstår du vad jag menar....

så när jag framför mina ögon fick se hur hon fick det här låånga dömande smset från sin syster...ååhhh jag gick bananas alltså😡

man ska ALDRIG!! döma ut någon innan man vet FAKTA...innan man SJÄLV SITTER I PERSONENS SITS eller KÄNNER det som personen i fråga känner.

vi människor får fan se till att skärpa oss med att döma NÅÅÅGON innan man vet dennes sanning!! varesig det är inom familjen eller från vem som helst!!

SKÄRPNING!!!

för genom mina snart 38år så har jag mer å mer fått nolltolerans mot människors beteende..bl.a sånt här beteende!!

det positiva i detta är att man har blivit stenhård med att ingen överhuvudtaget ens KAN sätta sig på mig längre. jag skulle nog våga säga att det inte ens är möjligt längre..😄
 hehe...jaa...å tyvärr så har man själv varit en av de föräldrarna en gång i tiden...som direkt skyllde på helt fel orsaker. det är aldrig barnets fel!! det finns alltid någon form av förklaring till en människas beteende. och ja...precis som att vi människor äär olika och hanterer saker på olika sätt..så finns det TYVÄRR föräldrar som är riktiga svin mot sina barn rentutsagt, något som oxå säkert skulle kunna bidra till ett dåligt beteende hos barnet. MEN!!! det är LÅNGT IFRÅN ALLA föräldrar..så snälla ni..var kloka och ta reda på sanning först innan ni dömer ut...!!! det tycker jag är självklart, men jag försöker bara dela denna "visdom" ut till resten av folket oxå!!!
 
vissa saker tycker jag är så onödigt att behöva säga ens...men då detta dömande pågår därute bland flera människor...så tål denna "visdom" att åter och åter att upprepas!!!
 hehe..jaaaa det kan man luuugnt säga👆👆👆
 jag avslutar detta inlägg med nåt lite mer mysigare💚😍 jag får ofta köra tidningar och PLP(paket) även i gullspång😊å när jag kör i otterbäcken så är det jättevackert med vattnet precis nedanför "byn" å denna morgon så va det vindstilla å spegelblankt...dock så är det någon inställning på min mobilkamera som är vaising..då bilden blir konstlad på något vis som ni ser ovan.. tänk om jag skulle haft med mig kompaktkameran😍😍å va kul det vore..å vilka bilder jag skulle kunna ta den här supervackra morgonen😍
har även vart på första roadtripen med dessa goingar💚😍💚 en av många för den här våren och sommaren😃😃

längtar som tusan till badutflykterna i sommar😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar