torsdag 21 maj 2020

Stor sten har lättat...



 ...från mitt hjärta🙏 och jag skulle nog våga säga att nu har vi anledning å fira....av två anledningar som har dykt upp tätt intill varandra i dagarna nu😍 å jag kan säga att jag är JÄTTETACKSAM över båda dessa anledningar🙏🙏  då det har känts sjukt tufft inom mig, när jag har varit rädd att detta skulle påverka ängela å jimmy negativt...om det skulle gått så långt så skulle jag gjort ALLT i min makt för att skydda dom.... en bild som ofta..sen några månader tillbaka har "hemsökt" mig, är hur dom kommer hit hem till oss å jag står med armarna ut så att dom inte kommer förbi och på nåt sätt kan påverka ängela å jimmy inne i huset. att dom BARA fokuserar på mig och mina ägodelar.. jag är så sjuuukt rädd att ängela å jimmy ska fara illa pga mig...det är min största rädsla!!...

men nu verkar det som att ett viktigt steg mot lösningen har tagits...när jag idag fick brevet, å tillslut vågade försiktigt öppna det...efter att ha suttit med det en  bra stund i handen...och såg delar av det första textstycket...då släppte jag brevet och höll händerna för ögonen där tårarna brände på insidan.... å den LÄTTNADEN jag kände....hur stenen släppte från hjärtat....en sten som länge har funnits där i form av en naggande oro för min familj.

men något som jag i denna oron ..(som stundtals åt upp mig inifrån)..var stenfast vid!!!...det var bara SKYDDA ängela å jimmy!!

slutligt beslut har inte tagits ännu, MEN i det steget som är taget nu..som är ett viktigt steg..så är det ett positivt steg mot det slutgiltiga beslutet...och redan vid detta steget så är min familj skyddad🙏🙏🙏 och deeet..ska ni veta...det gör mig så lättad🙏🙏  och om ett visst antal år så är även jag fri från denna bördan och kan börja om från noll igen inom detta "område" i mitt liv.
 å passande nog så har vi nu ledigt mitt i veckan å körde på grillkväll här vid vår stuga😍😍😍
 något som jag har börjat med nu i år är att klippa gräsmattan bara varannan vecka...så att blommorna  å olika växter i gräset hinner att blomma upp och gynna insekterna å framförallt bin och humlorna..pollinatörerna💚💚 så istället för att känna stress när jag ser att gräset har växt till sig...så försöker jag njuta av det som växer upp och som är såå viktigt för de små liven omkring oss💚
 😍
 💚
 det ängela gillar med våra grillkvällar är att vi spelar boll när vi tänder grillen å gör maten😍
 å grilldoften ni vet...nomnomnom😍


 man kan njuta lättare när man inte har tontunga stenar som tynger hjärtat..tro mig....
 💖💖💖våran bolltjej!!



 haha😉😍vår hängmatta är vääälanvänd kan jag säga
 å här kikar hon fram...det finaste jag har...det allra finaste jag har💖💖💖

 ...våren....å älskade lilla pussel💖

 hihi😄 här är han pågång att hoppa upp på mattes axlar som ni ser😉
 för en tid sen så visste vi inte om vi skulle få se dig klättra på stenar och träd igen....men vi är sååå tacksamma att du blev kvar i livet...vår lilla myspelle💖💚💖
 vi älskar dig gubben💖

 å han kom till målet...mattes axlar😉😄
 å det är bokstavligt talat MASSA gos från denna lilla pellen💖
tiger sitter å doftar på kvällsdoften...här satt han en stund å filosofera...precis om matte gjorde för stunden💚

...så jaa...rubriken talar sitt tydliga språk...en stor sten har iallafall lättat från mitt hjärta...håll tummarna på att det slutgiltiga beslutet fortsätter i denna positiva anda🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar