söndag 31 maj 2020

Som en sommardag...

 ...så till den milda grad att anna drog på sig shortsen å visade "styltorna"😂😂haha😉 fasiken vilka härliga dagar vi har nu😍😍eller huur?! å grillen används ofta nu här ute på gårn, å nu har jag gjort ett "grillbord" till jimmy som blev uppskattat oxå😍 vare sig man är fattig eller rik så varför bara konsumera??!! när man kan taga vad man haver😍 och göra något fint av deeet😍
 å numera njuter jag av å se gräset växa till sig mellan klippningarna (klipper endast varannan vecka numera) å som den stunden igår..när jag satte mig ner å titta på den lilla humlan som hade fullt upp med att flyga från blomma till blomma å få i sig nektar, som är en bra näring för dom💚 jag satt å beundrade honom (å hihi..dom har ju så himla söta små vita dunrumpor) 😄💚 , å ser samtidigt ännu en humla som äter av nektarn på blomman bara 2 meter ifrån...å i den stunden så är jag ännu mer säker på att det är rätt beslut av mig att låta våran gräsmatta växa till sig mellan klippningarna...jag känner att jag gör någonting bra för djuren och naturen genom att göra på detta sättet...å stunden med humlorna...gjorde mig äännnu mer säker på att jag gör rätt💚💖
i år så kommer det skördas raps här så småningom borte på fältet💚 
jag å gossekillen hängde lite nere i hagen vid hängmattan i fredagsmorse efter att jag slutat jobbet...medans resten av familjen fortfarande sov. 
å faaasiken va underbaaart det ääär å bara ligga där i hängmattan å kolla upp mot trädkronorna...väldigt rofullt💚

nu har nästan allt det gröna slagit ut....så vackert.....sååå vackert...💚

jag å tiger i vårat morgonmys😍💚
💖

sen framåt förmiddan så kom vår fina vän david å hälsa`på på vägen hem från värmland💙 å ängela fick prova hans brynja (vetefan om jag stavade rätt där nu) men i vartfall...här har ni en 17kg tung brynja...japp 17 kg...tänk att dom hade dessa på sig under striderna förr...men det som var bra..var att just brynjan skyddade mot en viss sorts av skador likväl som resten av munderingen som dom bar under striden..
hahaha😉😂 så fort hatten åkte på jimmys huvu`så blev han som förbytt,hahaha😂

😄😄
med 17 kg brynja å ett tungt svärd i händerna...håll foookus gumman😉😄
brynjan föll till marken utan problem, med deeen tyngden😉
är du vår lilla krigare gumman💚😊
💚
dä ä sköj när du kommer förbi david😊💚 dä får du ALLTID😍💚 vi gillar dig mycket alla 4(tiger inräknad)😊
lugnet.....här i hängmattan...under trädkronorna...💚💚💚

sååå vackert med rapsfälten...💚😍

..om du kollar lite närmare på det omkring dig....de där små tingen....du hittar en helt ny värld nästan..😍💚💖💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar