söndag 29 november 2020

Annorlunda julbord i år.....

       

...precis som hela detta året har varit pga covid-19😲 vilket jävla år alltså...jag minns ju hur ängela frågade mig i december i fjol..när hon såg de sjuka människorna i kina på nyheterna..å jag sa lugnande att dom är låångt härifrån..ända borta i kina...

å det som är rätt läskigt..ää ju att bara 1-2 månader senare så har just deeet viruset som nyss var däär,,kommit även hit till oss😟

det gick så snabbt..å sprider sig som en löpeld verkligen...å jag är så trött på det. längtar tills vi alla får leva helt fritt igen..ja..så fritt som går i det här samhället😖 vi styrs ju totalt av pengarna som bekant😠men min själ (det som vi veeerkligen är)...själen...DEN kan INGEN,VERKLIGEN INGEN! ta ifrån oss....kom ihåg det! å lev så väl du kan efter din alldeles egna väg..trots att samhället manar dig till motsatta... okeeey?! lova mig det!!🙏 deeet är så jäääkla viktigt!!!!...

INGEN ska eller kan styra över dig!

ja, ni som följt mig vet ju att sen 10år tillbaka så har jag å de mina tradition att äta julbord uppe på kinnekullegården😍 men i år så vart det såklart inte som vanligt...dom fick inte ha julbordsbuffen då givetvis, å så har vi den nuvarande regeln med ett visst antal personer i lokal med mera med mera😕
så dom fick tänka om hela konceptet å beslöt sig för att servera jultallrik istället...en kall, en varm å en dessert😍 det ALLRA bästa är ju såklart att få plocka själv, men dom måste ju följa de gällande reglerna. men det va såååå gott ändå😍😋
å jäklar va kul vi hade alltså😂😄 haha dä ä som vanligt😉vi är inte riktigt som dom vid de andra borden😄 de skrattades så ögonen tårfylldes å en hel del underbältetskämt i vanlig ordning😉 hahaha vi ä inte riktigt som "alla andra", å vill inte vara det heller!!! bara va sig själv vettu...det är det allra bästa🙏💚
å när vi åkte tiiiill restaurangen så va det jättedimmigt..men när vi kom upp på berget så hamnade vi över dimman istället😍 å det va sjukt vackert å se hur vyn blev som ett enda stort mjukt "bomullstäcke"😍💚ena stunden såg det ut som bergstoppar i horisonten å andra stunden såg det ut som att man såg havet i horisonten💚 aa ni förstår...det va väääldigt vackert å samtidigt som solen gick ner å månen började synas😍

..som ett stort enda täcke över landskapet💚

💚🙏
💚🙏
                   
å dagen till ära så fick det bli min rödarosa gudrun shyden tröja å röda leggings å vinröd scarf...ä det julfeeling så ä dä😃

vi är riktigt nöjda, mätta å glada över den här dagen helt enkelt😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar