lördag 3 juli 2021

Bra samhällsmedborgare...

 

...ja..vad är det viktigaste när du uppfostrar ditt barn??! är det stora målet att du ska göra ditt barn till en bra samhällsmedborgare?! eller är det att lära ditt barn hur hen ska klara sig genom livet genom att på bästa sätt ta hand om sitt inre i en mycket fyrkantigt samhälle, och att lära barnet att trots att omgivningen inte alltid är snäll mot hen, så ska hen följa sitt hjärta och det som känns rätt för just..hen!  att i ett samhälle där ekonomi går före hjärta....ändååå kunna leva så gott man kan på det sättet som man själv önskar, och göra det trots de lagar, regler och bestämmelser som regeringen har `klubbat`!! 
har du inte möjlighet att gå vid sidan av det hela....så kan du ändå leva i detta fyrkantiga samhälle...MEN!! på ditt alldeles egna sätt...med DIN prägling. och INTE!! inom den där "fyrkanten" som vi är satta i....där vi egentligen ska agera som robotar  utan känslor. pengar ska tjänas ekonomin ska gå runt å BLABLABLAAA😠

nej!!..lev så gott du kan på DITT...sätt...🙏 ge ditt barn verktyg till att klara av det som hen har kastats ut i. ge inte BARA barnet verktyg till hur hen ska klara av sina studier bäst eller att få en bra inkomst på sitt jobb. deeet är inte livsviktigt..!! skolan är inte livsviktig. du kan ha ett underbart liv på alla sätt och vis även fast du gått ut skolan utan betyg. ändå är detta något som barnen MÅSTE göra enligt regeringen, trots att långt ifrån alla barn är redo för det dom kastas ut i!!..det är inte barnens betyg som är  d viktigaste, det viktigaste är hur hen MÅÅR och hur hen ska förhålla sig till de utmaningar som kommer att komma i dess väg. ge ditt barn dessa verktyg som i längden är mycket viktigare än vad som står på hens betyg! jag har fått total nolltolerans mot mycket som sker därute...och kommer inte vika een tum!!!! i krigandet för mitt barns bästa! jag har fått höra mycket (framförallt från människor som trivs bra i "fyrkanten" och med vad som sker där) det är från dessa människor som man har fått höra både ditt å datt om hur man ä som förälder *snaaaark* 😴😴😴 å ändå är jag då tyst som musen om vad jag har sett och tycker om vederbörandes sätt mot sitt barn.
näääpp att ens utrycka sig på sånt sätt mot en annan, visar mer hur "den som kastar pilarna" mår om man säger så!  jag kan verkligen inte bry mig mindre...d är bara en sån negativ energi hos dessa stackare som försöker pracka ner på andra. det är ju DOM som förlorar på det. medans jag går med huvudet högt å vet hur mycket jag älskar mitt barn och gör ALLT för mitt barn🙏 prövningarna som jag utsatts för de senaste åren, som verkligen visar hur det ser ut därute i samhället kring barnen..har gjort mig så ini helvetes stark så ingen sate kan rubba mig alltså! å d är så jävla skönt helt enkelt💪🙏🙏

jag var stark innan har jag förstått..men har blivit sju resor starkare nu...å jäklar vad tacksam jag är för det...då det är skrämmande vad som sker därute, speciellt kring våra barn. å det är de såkallade vuxna som gör dessa oförståeliga handlingar😱 å deeet är riiiktigt skrämmande alltså....

men då jag är medveten om detta så kan jag och de mina som tänker i mina banor..skapa förändring..som kan göra vårat samhälle till en bättre plats att leva i för våra barn🙏💚

det är jätteviktigt att vi ger våra barn rätt budskap..för annars är risken jättestor att det kan leda till depression eller annan psykisk ohälsa, om d enda verktyg vi ger är att `bli en bra samhällsmedborgare` och allt vad det innefattar..

du vet...livet...är sååå mycket mer än vad du tror...vi blir inmatade redan som barn att livet bara består av specifika saker. utbildning, jobba, sova, äta, more or less. men livet är sååå mycket mer än dessa fysiska ting. får inte våra barn veta att livet är så mycket mer än detta, så är risken jättestor att hen kommer att må riktigt dåligt genom livet. tänk er själva alltså....vilken tomhet...😢

nä....tänk lite längre...på vad som veeerkligen är det viktiga i livet.........🙏

det är såååå viktigt-och vad vi visar våra barn... försök verkligen att tänka på det...för det är viktigare än vad ni tror....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar