måndag 19 juni 2023

Äntligen sommarlov!.....

 


...JAAAA nu såhh!!! en låååång ledighet utan krav och måsten😍🙏 å inte bara det...det är även slutet på en era-nu kommer steget från mellanstadiet upp till högstadiet😮🙉


ä skolår har varit mycket tuffa som ni vet (orsaken är utan att tveka-ett skolsystem som behöver uppdateras ENORMT MYCKET!!!) hon och vi har kämpat oss sönder år efter år😟😠 tills vi kom hit till vår nya kommun🙏 under ett helt läsår så har jag inte behövt öppna "ryggsäcken" med "stridsvapen" för att behöva kriga mot olika rektorer kring något som är så nedrans självklart- att alla barn har rätt till att få det stöd och hjälp hen behöver utefter dennes förutsättningar! kan man kalla det vila?..jag nästan faktiskt...


här sitter hon..min älskade dotter💖...på sin skolavslutning, den sista skolavslutningen innan den nya era`n högstadiet börjar..bara TRE år kvar av skolPLIKTEN...bara treee år kvar...du och vi har nu kommit mer än halvvägs i denna smärtsamma resa... det är inget fel överhuvudtaget på dig! och vi föräldrar har gjort allt i vår makt och förmåga  för att det ska bli bra kring dig...

felet har alltid legat i skolsystemet...det som man har fått uppleva där gör mig nästan illamående här å nu....ingen!!!! å framförallt inte BARNEN!! ska behöva uppleva denna enorma stress och press.

TIO år av våra barns liv är rätt mycket....borde inte dom åren få en bättre prägling än vad tusentals av barnen (både med och utan diagnoser) idag får uppleva...!

å sen dyker tidningsartiklar upp med texter som `varför har vi en sån stor psykisk ohälsa i vårt samhälle`?!!

ja......"hallå tarsan" räkna ihop ett plus ett😠


efter avslutningen bjöd jag ängela å bella på fik inne i stan😍


GOINGAR!! å GRAAATTTIS till start av den låååånga härliga ledigheten-SOMMARLOVET😍🙏


supernormalt för dig kanske...att vara med på avslutningsfest med klassen och föräldrar....hos oss är det såå speciellt🙏 för det har verkligen inte alltid varit självklart för oss.. barnen åkte på klassresa, för att sen bli överraskade av oss föräldrar med avslutningsfest😍


å ja...som jag säger i videon😀 nu när sommaren är här så har oxå översovning-i-studsmattan-säsongen börjat😄

gonatt tjejjer därborta i studsmattan, där sov dom gott minsann😍


....å till frågan om hur vi känner inför nästa termin å start av högstadiet?....då det även blir ny rektor osv..ja...självklart har jag en oro (av erfarenhet) men ryggsäcken kommer hänga på min rygg ända tills skolplikten är slut, å den är bara att öppna igen om vi möts av oförståelse och rena dumheter!

nu först långledighet, sen laddar jag inför eventuell ny kamp för min dotters rättigheter i skolan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar