söndag 4 juni 2023

Då va dä dax igen...

 


...å med det menar jag att vi åter igen har fått hyresgäster utanför ytterdörren😍 i år så är det familjen "talgoxsson"😉 som har funnit sig tillrätta i holken bredvid mysstolen, å låt säga att föräldrarna har fullt upp från morgon till kväll😄 å hela familjen (FÖRUTOM pussel å totte) kollar så allt står rätt till flera gånger om dagen..då alla 4 katter här i husen har upptäckt det spännande pipandet utanför våran dörr, å vi får schasa bort dom från holken!


å ängela fortsätter att njuta av sina ridlektioner💚 å hon gör bra framsteg tycker jag, hållningen, arbetet med benen, hur hon arbeter meed hästen under gångarterna...ja...hon gör verkligen framsteg redan💪


senaste gången nu så fick ängela den "tuffa damen" i stallet som heter tuva💜 det va ett tag sen...sisådär 27år sen, som jag hanterade denna typen av personlighet i häst...men jag tänkte att...haah då kör vi, jag gör ett försök😅 jag kom väl halvvägs in i ryktningen å vissa incidier bl.a att fröken försökte nypa till mig, gjorde att nä....nu går jag till stalltjejjerna å ber om hjälp (för det är inte rätt att tuva ska behöva känna min osäkerhet-då hästar känner av energin direkt) meeen jag gav det ett försök iallafall😉 men denna fina lilla dam ska tydligen gå i pension snart, å då gissar jag på att det blir en mycket lycklig tuva💜och hennes beteende kommer då förändras till det bättre. hon har helt enkelt tröttnat på arbetslivet å längtar till pensionen-lilla gåmman💜


hela familjen njuter för FULLT av att vara kring hästar igen🙏💚


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar