lördag 10 juni 2023

Tankar...

                 

...tankar pågår ofta inom mig och genom åren så har jag både förändrats och utvecklats🙏 vad är det då som gör aaatt vi utvecklas?

allt som oftast så är det omvälvande livshändelser, ett liv fullt av prövningar, tuff barndom, trauman osv

situationer som gör att man MÅSTE söka sig inåt..man kommer liksom inte ifrån det!...

det....finns ALLTID där..hur mycket du än försöker "kamouflera" det med att sysselsätta dig ständigt.

alla har vi varit där..och man kan fortfarande komma på sig själv med att "försöka komma undan" det jobbiga och smärtsamma...men det gör man förgäves. då det alltid kommer ikapp!☝

man lägger lätt på ett leende, även fast det gör ont inuti..

det kan jag med handen på hjärtat säga att jag gör ofta...men jag vägrar att gå och vara negativ och beklaga mig över vilka sjukdomar jag har m.m... jag öppnar mig då å då om att jag lider av anhedoni, vilket är det som tynger mig mest sen många år tillbaka å som påverkar mig både vad gäller min ork och energi och livslusten överlag såklart. MEN! jag är inte den som går och upprepar och beklagar mig, så funkar inte jag, å har aldrig gjort!

jag är typen som aldrig ger upp i första taget💪

jag kommer ALLTID att försöka vara positiv trots att jag egentligen inte alltid mår bra- thats it!🙏 för det är det som får mig att orka fortsätta hela linan ut🙏

i tider då sociala medier regerar mycket, så är det inte många som visar hur det EGENTLIGEN ser ut bakom de "perfekta bilderna och filmerna". det måste ni komma ihåg☝

jag har själv tidigare i mitt liv varit bra på att dölja det som egentligen gör ont.. men i nutid så är jag öppen om det å himlar inte.

kort å gott  så gör jag varje dag, varje stund så gott jag kan efter min förmåga..

det går ALDRIG!! att pressa in något i en "fyrkant" som inte platsar där...!

däremot så måste fyrkanten stöpas om och bilda flera nya former, så att alla vi passar in...

och....SÅ ÄR DET BARA!☝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar