tisdag 7 december 2010

dagmamma och hunden otto

nu har ängela fått sin dagmamma:-) och vi är såå glada över det:-) hon bor inte så långt härifrån och så har hon faktiskt en hund<3 ängela som tycker om djur,kommer nog ha mycket roligt med otto genom åren,hihi<3 :-)
och vi ska ju framigenom skaffa hund<3 så det är ju super att hon har en å gosa me`sålänge:) och vänja sig. så..inskolning startar 11 januari för våran lilla goding<3 det kommer nog att gå superbra:) hon e ju så duktig våran lilla tjej<3 :-) det känns riktit bra:-) 

för övrigt så hade jag en lång natt..fastnade flera gånger med postbilen och det var inget vidare att cykla till o från jobbet heller kan jag meddela..moddigt och halt o blähh;-b så det blir bilen tills det är "cykelgodkänt" igen! får ju träning på dan istället!  :-) jag vill gärna ha motion varje dag,då mår jag bra. det är både bra för kroppen och även för själen då jag beundrar allt omkring....<3 då vi bor på landet så har jag myycket natur att njuta av<3 det älskar jag! men iallafall..på vägen hem från jobbet imorse så åkte jag till mina gamla fågelklädda vänner<3 till änderna vid trädgårdsskolan.. när jag bodde i min lägenhet istan så tog jag mig ofta ner till "mina" änder för o mata dom mä bröd eller bara sitta o filosofera där med dom<3 jag mådde bra av att gå ner till dom<3där fick jag "min natur" om ni förstår vad jag menar.. jag kunde sätta mig där vid vattenbrynet o skriva i min dagbok och bara vara<3 men det var längesen nu jag var hos dom...jag får ju det jag önskar härute<3 men jag har lovat dom o hälsa på då o då:-)  här får ni bilder på mina gamla vänner:-)
 och dom är många!
 du är fin<3
 den ä min..neej MIN..haha jag fick en bit..men jag här bak då;-) ja..som ni ser så är det konkurrens på maten;) den här trevliga tjejen kom ner o mata dom,dom tyckte väl att jag allt kunde hatt mä mig en brödbit nu när det var sålängesen jag var där;) men nästa gång,jag lovar,hehe :)
 andinvasion,hihi<3
 tänk...varje år så håller dom sig här<3......
 hanen (grönhuvade) säger: nå...vart har du brödet;)
 <3







 vila lite jag...<3
 sen kan man stå och vila oxå<3

 måååånga änder är det där nere nu...varje vinter<3
 och lite närmare vårat hem så stötte jag på mina muande vänner<3  :)
har vi varit i snön o buffat,hihi<3 söt<3


o jag tänkte på det på vägen hem imorse oxå...att va ett leende verkligen kan värma i hjärtat,byta några ord med en främling,att le mot varandra även fast man inte känner varandra..man ger ändå varandra någonting,det värmer i hjärtan liksåm<3 förstår ni vad jag menar...... och bara genom att cykla hem från jobbet så får jag ofta uppleva mycket...möten..naturen..djuren som leker i snön osv...<3

-saknar dig min älskade syster.....<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar