fredag 10 december 2010

mina dagliga matgäster

 en av alla mina gäster på buffebordet:) jag älskar ju fåglar....helt enkelt för att jag tycker dom är rogivande att se på och framförallt lyssna på<3 dom är så fria..dom flyger vart dom vill........<3
här har vi en blåmes<3 ,och några som hittils har kommit varje höst/vinter är stjärtmesarna,o dom är ju såå söta med sina små små näbbar dom ser ut som små vita bollar<3 hoppas dom kommer i år igen:) det tror jag dom gör..  annars så har vi besök av: talgoxar,pilfinkar,gråsparvar,domherrar,tofsmesar,en-och talltita,koltrastar,nötskrika...har säkert glömt nån?.. och så har vi ju såklart stammisen stig,som jag då har döpt honom till,o han är en hackspett:) och den kvinnliga hackspetten;) som jag döpt till svea,hehe:) och så har vi alla skator som tilloch med har byggt ett bo nära "buffebordet" i våran syrenbuske:) för jag brukar slänga ut mat som blir över o lite ost eller bröd o så bortemellan;-) och så har vi ju lilla katten lassemaja som har sin lilla 2rummare;) med tillhörande matbord på våran altan:) <3 hehe...jah! som ni märker så har ni här en sann djurvän i alla väder:) just det ja,jag matar oxå de vilda djuren nu när det är svårare att få tag på sin mat...så nu står rådjurena och hararna utanför här och käkar morötter och gottigott<3 jag älskar ju djuren<3 och att ha dom nära mig är alldeles underbart<3

så...nu har jag berättat lite om djurlivet här vid våran stuga<3   men nu ska jag gå upp o läsa lite innan jag nannar in

GODNATT ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar