måndag 6 augusti 2012

BILDBOMB, skåneresan-del 2 :-)

...jajjemän här kommer den andra utav tre "bildbomber" från våran härliga skåneresa för några veckor sen<3 håll till godo;-)
 ja, många,många år sen var det sen jag var på kiviks marknad, det var väl senast när jag var liten?..men nu slog vi till när det var så lyckligt att marknaden var just denna veckan då vi åkte ner till skåneriket:-)
 ..och ojojoj vad stor denna marknad är alltså...det är ju sveriges största marknad med hela tusen stånd tydligen...det var ett större tivoli där oxå och massssor av folk...vilket pådrag alltså! och lååång köbildning med bilar längre än vad jag trodde alltså,öjöjöj! men är marknaden populär, så är den:-)
 lyckades "haffa" några karusellåkare på bild...och det var ju inte tekopparna dom åkte direkt ;-) här var det lite mer upp och ner och hit å dit och liite högre upp,hehe

 som sagt  ;-) ...
 mitt köp på marknaden blev denna vackra poncho (jag som älskar ponchos) det är ju nästan lite så att om jag går ut ifrån en marknad utan munkar och åtminstone en poncho...då är det nåt som är fel, hehe ;-b
 på torsdagen så åkte vi till leklandet tosselilla lite utanför tomelilla:-) och ängela fick verkligen leka av sig ordentligt ;-)
 den "lilla" pappan i hagen;-b
det finns allt från karuseller stora å små och badland och lekland och en djurdel där man får hälsa på, och titta på djuren:-) jag var även som liten här i tosselilla...blev nästan lite nostalgisk där ett slag..
 vilken BJÄSSE denna karln är, öjöjöj
 en av mödrarna i hagen och den lilla sonen/dottern<3
 här fanns oxå lama och en av dem var mycket sällskaplig och fjäskade riktigt in sig för och få nåt smaskigt från andra sidan stängslet;-)
 allt en fotogenisk krabat denna :-)
 *skratt* :-D
 du ä allt bra söt du lelle` vän<3 :-)
 och efter att den "fotogeniske laban" låtit de andra gå fram till oss oxå.. så tog det inte lång tid innan han började flörta hej vilt ;-D mä mig.. att han kunde mä när mattis stod där med mig:-b   men man tar väl till varje knep för att få något smaskigt där på andra sidan staketet... ;-)  
 när jag var i nere i skåne i våras så såg jag måånga utav dessa...och jag trodde först att det var korpar jag såg...men fick sen reda på av lina att det var en råka (hette dom va)  dom finns det många av i skåne tydligen<3 det är ju det gråa/vita på näbben som säger att detta är en råka...annars skulle jag trott att det varit en korp...
 och här på tosselilla så åkte våran lilla flicka karusell för allra första gången i sitt liv:-) och hon var så vidunderligt söt där hon satt och så duktigt hela tiden höll i stången<3  det värmer så det gör ont i hjärtat när man ser hennes glädje<3 hon är så genomgod våran älskade ängela<3...att det kan värka i hjärtat så av kärleken till dig...<3
 lev livet så som du känner att du vill leva det...och var ALLTID den du är ängela!  <3 jag LOVAR att jag ska göra allt för att inte "blockera'' dig på alla sätt och vis...!
jag undrar jag....om det är så att du är ett indigobarn/kristallbarn?............
 himlens vackra skådespel


när jag går ner till stranden från stugan så ser man långt därborta till höger stenshuvud och månde det vara kivik?.. (är dock inte med här på bilden)

detta var allt för denna gång:-) en tredje och sista bildbomb med skånebilder kommer inom kort:-)

en veckas semester har jag kvar nu, men det känns faktiskt okey:) jag trivs ju så bra på mitt jobb.

ta hand om er därute<3

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar