söndag 10 februari 2013

annorlunda start på dagen...

...hade jag imorse :-/  
jag vaknar vid sex på morgonen utav att ängela vaknar...tror jag...sen gick allt fort..där jag ligger börjar jag hastigt att må illa...och inser att -jaha, dä blir väl att gå till toan då och "kasta upp" helt enkelt...såpass illa mådde jag:-(
så där satt jag på toan med hink i knät och försökte att utföra denna uppkastning;-b utan resultat, för att sen bli totalt svettig över hela kroppen och börjar känna mig orkeslös, och inser att jag håller nog på att svimma :-/ så jag..ner på golvet och lägger mig med fötterna upp (vilket är bra att göra när man håller på att svimma, har jag lärt mig vid det här laget) då börjar jag må bättre men får samtidigt magkramper som inte resulterar i nånting. 
det var en obehaglig start på söndagsmorgonen :-/ 

så det första ja gjorde var att ställa in dagens kalas som vi skulle ha för mattis med min familj. utifall att jag hade nån magsjuka eller så...så jag inte smittar ner någon:-/  och sen vilade jag länge å väl och sov många timmar. 
och under dagen har jag känt mig mör i magen på något sätt... men har kunnat äta som vanligt.

DOCK har jag nu en teori om varför jag får väldigt högpuls på fredag eftermiddagarna  och även varför jag nu då fick ett svimningsanfall...när jag redan låg ner i sängen oxå...har jag inte varit med om innan..nytt för mig!

jag äter ju väldigt nyttigt och strikt på vardagarna och med små portioner. och så har jag två stycken "unna-dagar" då jag får äta vad jag vill:)  och med denna livstilen har jag hittils gått ner 14kg:) 
dock verkar det nu som att det blir en stor chock för min kropp att plötsligt få detta socker och fett... då jag får sådan hög puls ett par timmar efter mumsning av det söta å kanske feta

så jag har nu en teori om varför min kropp reagerar som den har gjort nu det senaste...speciellt med den extremt höga pulsen å det som den medföljer:-/ 

så nu när mina "unna-dagar" faller in så får jag allt tänka till lite..så min kropp inte chockas lika starkt av detta onyttiga. för den dära skyhöga pulsen är inte behaglig nånstans, HUA!!!

NÄ SÅ NU LILLA "DAMEN" (jag ;-)   så är vi lite snällare mot det stackars templet om du nu så otroligt gärna vill ha dina godisdagar!

man ska verkligen lyssna på sin kropp<3 !!!

jag och ängela har ialla fall hunnit med pulkaåkning idag som varje gång slutade inne i granen nere på våran tomt, hihi :-D å såklart var det ju just DET som var det roligaste :-)  
-att våran pulkafärd i backen varenda gång slutade inne i trädgårdens stora gran *fniss* 

och under våran pulkaåkning så hör jag samtidigt att stjärtmesarna som vanligt kommer strax innan mörkret faller in, till gårdens buffe för att äta det sista innan nattsömnen.
och jag tog flera foton på dom...dock blev dom inte särskilt bra...MEN dom kom med i kameran iallafall de söta små "vita bollarna" :-)

 den lilla ofantligt gulliga stjärtmesen med den lilla pytte-pytte näbben <3
 talgbollarna här på går`n var populära:-)

 hihi<3 man kan oxå sitta iiii talgbollshållaren;-)
   dä hungriga gänget stjärtmes<3
 å idag tog jag faktiskt å skottade katterna lasse-majas och tigers promenadstig som vetter mellan vårat hus och grannen lisas hus :-)  här ska alla ha det bra,så är det!  :-)
med detta lilla stjärmesgäng så avslutar jag kvällens inlägg.

å nu är det dax för kvällsmacka å sova säng:-)

varma kramar om er alla<3

hej då, för ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar