fredag 15 februari 2013

ryktet sprider sig...

 ...i fågelvärlden, om gårdens utsökta fågelbuffe ;-)
 faktiskt..för första gången här på gården så har vi fått besök av sidensvansar åtminstone två dagar på raken har jag sett dom, va skoj tycker jag:-) å dom ser ju för tuffa ut med sina "punkfrisyrer" ;-)
 ..och påtal om punkfrisyrer...så har även den lilla tofsmesen äntligen kommit å hälsat på igen:-) det var år sen sist jag såg den vid min fågelmatning.. jag fick ju ingen bra bild alls som ni ser.. jag var snabb upp med kameran å även han att smita iväg;-) så det blev endast denna...men ni ser frisyren iallafall,hihi;-)
 domherre hane som sitter och morgonfilosoferar<3

 *ååå jag...är den tuffaste, mest söta å...rundaste blåmesen här på fröken jonssons fågelmatning* ,hihi<3
 ..vintern håller stadigt sitt grepp om vårat landskap...tills den gör plats för nästa underbara årstid...min ABSOLUTA...favoritårstid....våren<3
våran lilla tjej på sin bob:-)
serrni...gubben min och ängela har med fyrhjulingen gjort en bana i trädgården som lilldamen åker bob i (med draghjälp av mig såklart) och sen när vi kommer till backen så sätter jag mig bakom ååå så faaar vi rakt ner mot stora granen, hehe och IN i stora granen (som tidigare skrivet) ;-)

påtal om gårdens stora gran...så har faktiskt jag och ängela gjort en mysig kojja därunder<3 så den lär ni få se utav i denna blogg mä kan jag tro ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar