söndag 24 mars 2013

var precis...

...ute och vandrade i våran trädgård<3 satt först i bersån och kikade på alla små fågelliv, hihi å det är så härligt då en liten "duling" helt plötsligt dyker upp på en gren nära mig, jag hann säga hej:) sen for han iväg igen mot fågelfröerna för att sedan sätta sig på en syrenbuskgren igen och kämpa sig in genom skalet till det goda fröet, men dom har sin teknik och då går det lätt.. men det var så mysigt att bara sitta där och kika upp..den blå himlen längst upp och sen syrenbuskgrenarna som ännu inte blivit grönbeklädda (av förklariga skäl :-/ !!! ) och de små pippisarna som hela tiden trafikerar syrenbusken:) 

det var en mysig stund<3 

och sen gick jag till södersidan av huset där vi varje år får se ett av de första vårtecknena...jag drog försiktigt bort det torra fjolårsgräset åt sidan....för å se om det gömde sig något därunder.....och si`<3 det gjorde det!
små gröna liv var påväg upp ur jorden....och jag blir alltid lika glad<3 det är om något ett så fint vårtecken<3  men jag lade faktiskt tillbaka gräset över dem, då det kommer bli kallt igen...så gräset får agera täcke ett tag till, så kanske dom klarar sig och sen kan slå ut i full blom<3

och när jag gick lite längre bortåt husväggen så såg jag även snödroppar<3

vartenda litet vårtecken värmer såå gott inom mig<3

här ger jag er en bild från förra året då vi upptäckte vårtecknen på samma sida av huset<3

att kunna ha altandörren öppen å vi kan gå ut och in som vi vill, ligga på filten därute och njuta av koltrastens sång...ja....ni vet ju.....hur jag längtar:-) <3

nu ska jag "slänga" liten flicka i badbaljan däruppe å skrubba henne ren ;-) så...

HEJS SVEJS alla ni som hit kikar in<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar