fredag 26 juli 2013

Picknick vid saw creek stable...

...så kallas min gamle vän magdalenas gård:-) från att vi som barn var bästisar...och sen har det gått måånga år därimellan...så har vi tagit upp kontakten igen nu på äldre da`r ;-)

 och det jätteroliga är ju att maggan har en nästan jämnårig flicka som ängela har blivit kompis med :-)
 och så har ju maggan denna ljuvaste lilla shetlandsponny, som heter madicken <3  tänk att jag red henne och fick vara mycket med henne när JAG var barn...och hon lever än idag ljuva "madick" och nu får våra döttrar även uppleva madicken <3
 våra flickor sitter vid sitt egna bord :-) och hunden mikaros är såklart mä när det vankas kakor ;-) <3
 en riktigt ljuvlig bild på ängela och julia från tidigare i år <3
 ängela och julia är med maggan och ska mata hästarna :-)
 fina,fina mikaros...såå kärvänlig hund...man kan inte annat än att tycka om honom <3
 ryktning i stallet :-) lilla "madick" först på tur ;-)
 älskade lilla madick <3
dock...är det så att detta blir nog madickens sista sommar :`-( .....hon har flera lösa tänder...och har tufft att äta...så att ta sig igenom ännu en vinter kan bli svårt för henne..... jag tror inte att madicken minns mig så värst mycket...men för mig betyder hon mycket <3 hon är ju oxå en del av min barndom...<3 så när den dagen kommer då hon måste gå........så kommer det faktiskt kännas..... :´-( 
 här tog madicken med oss på en liten ridtur :-) julia sitter vant i sadeln och ängela bakom med min trygga hand runt armen!
 men öj vad stolt man blev när man fick sitta i sadeln se`j :-)  det är sådana här bilder som jag kan kolla tillbaka på i fotoalbumet och bli så varm inuti av att se <3
 när vi var små umgicks vi mycket...många ridturer å bus och även natt ridturer under fullmånens sken <3 mycket kel å gos och det ena med det andra :-) 
jag har många minnen med dig älskade "madick" <3
det här fotot är kanske det sista som blir taget på dig och mig tillsammans <3 detta foto ska jag hålla hårt i! <3
det var riktigt,riktigt mysigt då vi var en lång stund i stallet med hästarna <3 barnen lekte med sitt och maggan ryktade de fyrbenta och jag gick runt där å bara njöt, och gosade lite med maggans minsting cornelia också såklart :-)

jag avslutar detta inlägg med denna bild på ängela som ger madicken en blöt hejdå puss ;-) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar