lördag 6 juli 2013

Tack...

...för att du stannade till hos mig en stund...<3




 ..å den lilla fjärilen vickade å hade sig med sitt ena framben...antingen stannade han till för att ha lite morgongymnastik på min hand eller så var han skadad i det benet? det vet endast fjärilen.. <3 Men jag blev väldigt glad över att han stannade till hos mig en stund iallafall<3 och sen när han flög iväg så hade han inga problem med att flyga iallafall.


Den här lilla myrstacken finns inne i skogen vid vårat hus..och jag stannar till där ibland och kikar hur det går med deras "bygge" , man ser de små "vandrande barren" ta sig upp för stacken...och när man ser närmare så ser man hur den lilla myran bär ett (för dom stort) barr i sin mun...och kalla mig tossig eller att jag är en riktig knasboll....men jag blir så varm i hjärtat och får nästan en klump i halsen, då jag ser hur dessa små,små liv bär det lilla,lilla barret...barr för barr till sitt hem....
som jag skrivit innan....dom må vara små....men det är faktiskt också ett liv......<3 så tänk på det när du (med flit) trampar/dödar det lilla livet<3

varför skulle VI vara förmer för????? bara för att vi är större???  

NÄ..NÄ..NÄ...!!!!

Allt liv....växterna..djuren..vi...träden...ja...ALLT....bara tänk på det vad du nu än månde göra....allt har ett liv....jag tror att det finns någon...därute som förstår vad jag menar iallafall?........

Stanna upp....och LÅT det...komma till dig...det som jag menar...

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar