tisdag 22 oktober 2013

Kärt återseende?...

ja...tro mig, när jag imorse står vid bersån och kikar upp mot husväggen... jag märker att det kom något svart flygande över hustaket, och trodde att det var fladdermöss (som brukar flyga runt här när mörkret infinner sig) 
..och hör och häpna:-) då hör jag hur det "kluckar" nedanför mig....och där ja...en meter från mig ungefär så sitter en liten koltrasthona och kikar på mig och hon skuttar på sina små koltrastben runt mig där....så tillvida att jag faktiskt fick kolla när jag skulle ta ett steg åt något håll, så att jag inte trampa på henne....

den enda koltrasten som har betett sig såhär mot mig innan, är ju fiona (den modiga lilla koltrasthonan som jag "lärde känna" ;-) i fjol)

- så nu undrar jag om detta är fiona som åter är tillbaka, nu när det börjar bli kyligare igen???
såklart hoppas jag att det är "min lilla fiona" <3

det hoppas jag ju såklart :-) <3

här lägger jag upp två bilder på henne från ifjol

 här ligger jag på marken och har en liten pratstund med fiona ;-) lite om ditten å datten sådär ;-)

hon är ju förskräckligt söt alltså <3 å lite snö på näbben där <3

så nu återstår det att se om detta verkligen var fiona som kom på återbesök...ska bli spännande :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar