fredag 1 augusti 2014

Astrid lindgrens värld....

i vimmerby...besökte jag å "mitt lilla gäng";-) tisdag 22 juli-23juli , det var fina dagar och barnen stornjöt <3  det enda jobbiga var den fasliga värmen :-/ men jag ska kanske inte klaga... förutom det så hade vi det riktigt mysigt :-)

vi hyrde en stuga på deras camping och sov över där, man behöver nästan gå i parken i två dagar, då det är så stort..

 mattis bredvid "sitt åk" ;-)
 min dotter har krympt ;-)
 här är vi inne i nils karlsson pysslings lilla vrå <3
 här har vi oxå den lilla sockerskålen som han badade i :-) <3
 där uppe är "mitt gäng" :-)
 jag tycker den här bilden är så hemskt söt på ängela <3
 ...å även denna på leia <3 hon satt här och kikade i det lilla fönstret en bra stund <3
 amanda står å hänger tvätten ;-)
 ängela får se "riktiga" pippi för förta gången på riktigt :-) det var det hon såg framemot allra mest inför denna resan <3  här kommer pippi å tommy å annika därborta i skeppet :-)
 en ser bättre å en får solskydda flinten ;-b
 det bjöds på musik å "sotarsång" :-)
 pippi långstrumps hus :-)
 det var så många barn som ville träffa och prata med pippi så vi kom inte närmre än såhär, men det var spännande tyckte våran lilla tjej <3

 här ligger våra små flickor och pratar om ditt å datt, å om pojkarna som dom träffade ute i lekparken *fniss* dom var så hemskt söta när dom låg här å prata med varandra, å fnissa å hade sig <3
så jag var ju bara tvungen att ta ett kort :-)
 <3
 mysigt litet band...varmt för dom dock i den hettan som rådde :-/
 här är di`dä" mina" ;-)
 vissa hade dä bra ;-)
 jag å amanda sitter å hänger utanför stadshotellet ;-)
 stor amanda i en liten stad ;-)
 amanda fick bråttom iväg ;-b
 ...eller så är hon bara lite tokig ;-D *hihi*

 ängela var så stolt å hemskt söt då hon vågade åka på denna dragbåten, men hon håller sitt stadiga grepp å rör sig inte ur fläcken ;-) <3 gumman lilla <3

 här vandrar vi i stora mattisborgen :-) det va riktigt kul faktiskt


 spöklik trappa fick jag till ;-)
 kontoret i borgen ;-)
 :-)
 här är sovrummet i mattisborgen, det var riktigt mysig <3
jag avlutar detta inlägg med en gruppbild på hela" gänget krus" ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar