lördag 3 december 2011

morgonens upplevelse:-)

jag vill bara berätta:-)  denna upplevelsen gjorde min dag får jag nog lov att säga<3 imorse efter min härliga sovmorgon (som man INTE får varje dag som småbarnsmor;-) ...så gick jag och ställde mig i ängelas rum och kikade ut på fågellivet genom hennes fönster<3 OCH DÅ!!! ser jag denna KORPEN :-)  jag brukar servera margarin i en glipa i trädet snett utanför köksfönstret..som främst skatorna och gråkråkorna men oxå småfåglarna äter av! men i förmiddags då satt korpen där och smaskade i sig av det goda margarinet:-) och skatorna gick runt nedanför trädet och kände väl att det var ju deras buffe;)  ..och sen flög han iväg...förbi mig där i fönstret ,näbben var full med smör;) och han var så stor och ståtlig....jag har aldrig sett en korp live på så nära håll! jag hör dom nästan dagligen häromkring<3 och nu fick jag även se.....<3   jag tog ingen bild på honom...det hann jag inte..för när jag tänkte springa å hämta kameran..då bestämde han sig för att han var mätt;)  men jag har bloggvänner som har tagit fantastiska bilder på även korpen...väldigt vackra bilder där man ser hur ståtlig han är....

jag ville bara berätta:-)  det var en upplevelse för mig....<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar