lördag 10 november 2018

Detta med att ha en diagnos...

...kan i flera fall döma ut personerna i fråga, men också vara till en mycket stor hjälp för personen i fråga. Både i frågan hur man ska bli bemött av samhället och även finansiellt stöd till nämnda osv.

rent själsligt så är dessa barn/dessa personer ofta långt komna själsligt....för något öra kan detta låta hokus pokus. (för många år sen var ja en av dom som tyckte sånt var hokuspokus) ..tills jag fick  

..uppleva mycket som motbevisade att det just var hokuspokus! så det var bara att ge med sig och låta det vara en del av livet..det själsliga. för det hjälper mig ofta när jag behöver hjälp i olika sammanhang i livet. och det är både häftigt och så jäkla fint att "någonting" som är omkring mig som jag känner , hör och ser finns där för att hjälpa mig när jag behöver...det är riktigt häftigt och jag är gryyymt tacksam för att jag får uppleva detta💚😍

lite av en dröm är väl oxå att kunna få hjälpa andra på detta vis framigenom...💚😍



för dom som inte har någon form av diagnos så är det lätt att utdöma de diagnosiserade , och dom framstår mest som konstiga i deras ögon. vilket är sjukt dåligt gjort av "de vanliga" för sanningen är den..att de som har en diagnos (enligt samhällets beskrivning) de människorna har väääldigt mycket att uttrycka...mycket visdom...som oftast inte får plats att uttryckas i denna värld...dom diagnosiseras ofta med termen ADHD och liknade. forskarnas förklaring till dessa egentligen mycket uttrycksfylla människor. 
i dagens samhälle nu så är det väldigt många som får en diagnos....och det skulle jag nästan vilja säga..är bra...på något sätt blir dessa människor mer accepterade och får möjligheten att `leva ut` mera💚 än om dom inte fått diagnosen. 
så det jag försöker säga är att rent ut sagt...att människorna som har fått en diagnos, är långt själsligt utvecklade💚💖 och bär på såå mycket inombords...💗💗💗
 så du....som dömer ut den du står framför bara för att hen är annorlunda....ta å tänk till en liten bit till du och tänk om!!! 
 ..och att flera och flera framförallt under senare åren i vår värld nu bär på en diagnos av något slag...det är ett väldigt bra tecken. och faktiskt något som kan göra världen bättre💚

så hellre "annorlunda💚" än "vanlig😝".......

det säger rätt mycket........