söndag 20 mars 2011

älskar mitt jobb...

 jag jobbar som tidningsdistributör i våran lilla stad/by här i skaraborg,och har gjort det i nu 6 år:) och jag stormtrivs! varför? jo..det är självständigt,avkopplande..och det allra största anledningen till att jag trivs är..hur mycket jag får uppleva....<3 framförallt på våren och sommaren då jag får uppleva helt fantastiska mornar...jag har fått uppleva så otroligt vackra beskådningar (jag har fått se så mycket vackert<3  ) soluppgången..fått vara nära det vilda djuret.. och jag önskar nu i efterhand nåt så otroligt att jag haft med kameran både vid älgmötet i karlslund och när bävern bara var några meter i från mig lite utanför ullervad.. men som tidigare skrivet..så är idag ALLTID kameran med mig:) jag hoppas jag får uppleva dom här mötena igen..så ska jag nu föreviga ögonblicket<3 ! så jag säger detta igen..jag älskar verkligen mitt jobb:) jag tjänar en rätt bra "hacka" men FRAMFÖRALLT jag mår bra av att jobba på mitt jobb<3... och det är ju det ALLRA VIKTIGASTE<3
 en av måååånga solned...nej...UPPgångar jag fått uppleva<3
 ett tecken på att våren nu börjar nalkas?...jag har inte kollat i min fågelbok än..men jag kan ju likagärna fråga någon utav er mina bloggläsare..vad är detta för fågel? är det kanadagäss?.. dom är många som står och smaskar på godsaker på ett gärde här utanför staden.. <3
 <3
 lite bister vind idag...vi kurar ihop oss här tllsammans;) <3


 domherre sitter uppe i våran ek och njuter av morgonsolen<3
 gulsparv?!...  <3
 HAHA;-) nu fick jag dig på bild<3 vi har herr och fru och farbror koltrast här på skullen<3 jag har saknat att se dom här i vintras..men nu har jag "mina" trastar här igen:) <3 ser framemot eran sång<3 åhh den är UNDERBAR<3
 här visar han "sin bästa sida"  ;-)
 och här har vi farbror and som är en av flera änder som VARJE DAG:) kommer flygandes till ängelas dagmammas framsida i trädgården<3 varje dag samma tid:) det är ju fascinerande alltså..och det värmer i mitt hjärta med<3... här i våran stad så brukar mångamånga änder samlas vid våran badhusbro där dom ofta får smaskiga brödbitar av "byfolket" här i stan;) men några utav dom har alltså också upptäckt att det serveras väldigt smaskig mat borte på tjädervägen oxå,hihi<3 så jag nästan dagligen (när jag hämtar eller lämnar) lillan hos dagmamman får se "mina" små änder<3 aa dom är för härliga alltså<3.. och faktiskt kom jag på nu som jag också kan berätta:) att det finns också en...nu ska vi se var han skrattmås?..jo men det va nog skrattmås han var..som kallades enbente mozart<3 han hade nämligen bara ett ben... denna fågel flög alltså varje år till en å samma trädgård här i våran stad och åt brödtärningar (som denna trädgårdsägare till och med har förberett inför hans ankomst varje år) :-)  det är ju oxå fascinerande hur han år efter år kommer till samma hus inne i staden här å äter sina brödbitar:) ja,det värmer i mig bara<3 men det senaste jag hörde/läste..var att det kom en annan skrattmås istället sist...vem vet..kanske att lille mozart har gått ur tiden och att denne nye mås är hans lille son eller så...ja,jag vet inte..men jag tycker det är härligt iallafall<3 :-)
 just här när jag hämtat ängela så kom hela gänget på 4-6styckna då o här försökte jag få med när dom kom flygande å skulle landa men det blev endast de här två farbröderna som fastna;)
 detta ser faktiskt nästan ut som en målad bild.... men det är samma gäss...som förut på samma gärde..bara det att detta BAKSLAG iform av snööööäää (som jag nu e trött på;-b ) faller ner på våran mark igen,men det verkar dom inte bry sig om verkar det som..efter snö...kommer ju tö..hrmhmm tänker dom nog;-)

 jag har ju med min kompaktkamera varje natt på turen..dock är den aningen seg i kanten ibland:-/ det kan komma ett perfekt fototillfälle,och så segar den sig o så springer såklart "fotomotivet" iväg efter att ha stått så nära mig och det skulle bli ett fantastiskt foto. men jag fick med dig iallafall lille vän<3 du står där o spanar på mig och funderar på om jag utgör något hot..men du kan vara lugn lilla vän..av mig får du BARA KÄRLEK<3
trastarna finner smöret här på skullen mycket smaskigt;) så jag ser dom ofta vid "smörbollen" :-) <3

nu är det snart dax för mig och min kamera att åka till naturum och hornborgasjön:) <3 några tranor har kommit<3 nu väntar vi bara på resten<3 jag längtar mycket till den utflykten<3

ha en fin söndag alla<3

hej då.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar