tisdag 22 mars 2011

här bjuder jag på en hel hoop med foton:-) varsågoda!

 hackspetten svea (som jag döpt honan/honorna till) hehe ;) här sitter hon å väntar ut det stora åbäket (jag) ;) att jag ska flytta på mig så hon får käka lite smör:)
 men hon beslöt sig för att jag inte var så farlig så hon tog fart mot vårat köksfönster där smöret hänger på det nedre gångjärnet..
mmm...namnam..smaskens:) som trogen matgäst varje dag så förtäljer det nog att smöret här på skullen är gudagott dä;-) 
 se vad jag hittade<3 på 2 ställen i våran trädgård idag:-) hej våren<3 :-) å välkommen..
 rådjuren denna natt/tidiga morgon<3
 vackert med solens strålar oxå<3
 det första av solen denna dag<3
 två grågäss har slagit sig ner vid ån utanför ullervad och har sällskap av ett gäng änder<3
 våran lilla älskling<3 igen:-)
 hon passar så bra i sin nya frisyr tycker jag<3
 blåmes<3
 ...å på övre gångjärnet vid vårat köksfönster så har jag hängt denna hållare o fyllt med talgbollar! så när man sitter där i köket så har man dom så nära<3 mysigt..
 talgoxe som tror att han har gömt sig bra här;)
 åå nääj!! å jag som var nyfriserad;-)
 sjöängens tuffaste lilla blåmes,hihi söting<3
 liten men tuff:)


 jag hörde er en bra stund innan<3 o så kom ni flygandes snett över våran skulle.... och jag fippla med zoomen o oj vad jag höll på;) jag ville ju ha er på bild<3 och EN st fick äran att deltaga i detta foto;) tack..<3
 nu drar jag;)...

 gulsparven kalasar på gottigott <3

 blåmesen vaktar skatboet i syrenbusken med järn...klo;)

 en av mina fågelmatare med hungriga små söta matgäster som kalasar på frön<3
 koltrasthonan?!.. sitter och solar sig i eftermiddagssolen i syrenbusken<3

 herr koltrast<3 :) 
 vatten......
 trädkramning;)   (känner du igen dig lisa;) ?  )




godnatt alla<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar