onsdag 16 maj 2012

de små...

 ..liven i våran natur får här äran att förevigas i min kamera<3
denna lilla "korre" tyckte nog jag var ena tokfis som satt där på marken och fotade både det ena och det andra:-)  han blev dock lite noslös här på bilden;-b
 denna lilla fågel pratade mycket och berättade hela hans veckoplanering för mig;-)  <3
och sannerligen är det så att det är inte lätt att hitta de små sjungande vännerna...men tillslut...där...ser man den lille som gör mig så varm inombords<3
det är ju det att just fåglar betyder ju så mycket för mig<3 de får mig att må så bra<3 sen har jag lärt mig lite om arter och så också, på köpet:-) 
 alla dessa bilder tog jag härom morgonen på min promenad... jag satt en bra stund  och studerade de små skräddarna, fick dock inte så bra bilder.  jag gillar ju mönstren som blir där dom "står på" vattenytan..en ring för varje ben:) jag tycker det är lite fint<3
 en liten slämmi`en ;-)...kan förtälja att jag fick rädda flera av dom från vägen...för i den takten dom beträder vägen så blir dom ju rätt snabbt snigelmos:-/
 *öhh.. hallå..vill du ha hjälp med den där eller?* ;-)  
(om ni inte ser det? så har myran till vänster en stor grön "grej" i munnen som han tänkte "frakta" till ett speciellt mål;-) <3
 jag fick nästan lite dåligt samvete när jag tog upp honom på min hand...han blev ju jätteförvirrad den lille godingen;-) han fick snabbt komma ner igen, och kunde fortsätta sin promenad till sitt alldeles speciella mål;)
 jag märker under denna "fotosession" att jag har en liten "liftare" på mitt finger<3 han fick oxå äran att stå i centrum en stund;-)
 jag började undra om jag hade kommit till sniglarnas BB ;-) för rackabajsarns vad många det var på just denna platsen:-)
här ovan ser ni ett av de nyblivna föräldrarna med sin lille nyfödde;-)
 mamma snigel har ett gott och vakande öga på sin lille :-)
 ojojoj...vart har jag nu hamnat..öjöj... ;-)

och det är ju helt tossigt egentligen:-)  ...hur jag verkligen tappar tid och rum när jag fotograferar<3..jag kan sitta där en bra stund och fota kanske en liten myra som spatserar där på marken...och folk som går förbi tycker la`att jag är tokig i bållen;-) men det är ju det att jag märker ju knappt att det går förbi någon...jag blir ju som helt i en annan värld...

men vad jag är glad och TACKSAM över att jag har funnit min passion...<3
det jag brinner för...det som jag blir ett med...

...när man inte söker,DÅ finner man det...

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar