tisdag 1 maj 2012

hoppande kossor och...annorlunda kossor;-)

 ..ja dä må jag säga;-) har NI sett en sån här kossa i hagen förut? *fniss* det var nytt i mina ögon iallafall;-b
 å den på traktorn liknar ju ängela...ta det nu försiktigt däruppe på traktorn;-)
 en väldigt söt liten traktortjej<3


 även lilla leian provade traktorn :-)

 men här har vi kossor som ser mer normala ut:-)...eller? ;-b jag fick verkligen en fullträff här på "den skuttande damen" hihi :-D
 jag måste säga det bara....att på detta betessläppet kommer det på tok för många folk tycker jag :-/ det blir sån hysteri på något sätt...och alla ska ha sin plats och viker inte från den osv..både jag och mattis tycker det är jobbigt när man behöver trängas och alla ska fram osv.... så jag får erkänna att det betessläppet jag var på häromdagen,ett stenkast från denna gården...det föredrog jag hellre...då det var lagom mycket folk!  fast ALLRA mysigast vore det ju att kunna gå till granngården och titta på när liven släpps ut<3..ingen folkhysteri och milslånga bilköer ,hua mäj!!
 och lite "dramatik" blev det `när några av de fyrbenta sprang igenom stängslet ut på fältet bredvid:-) så bönderna fick sig lite motion;-)

 eftersom vi tycker det va jobbigt med allt trängsel så tog vi barnen och gick ner och satte oss och fika här<3
 och jag må ju säga det...att våran lilla tjej har ju sitt stora intresse för traktorer;-) och som ni ser bakom så står där flera traktorer som barnen fick provsitta, och de var ju minst sagt intressanta för våran lilla tjej, och här provsitter hon en terrängbil,och det var MYCKET intressant:-) våran lilla goding!
avslutar detta inlägg med en bild på traktortjejen i mitten och två kossor ;-) leia och jag,hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar