fredag 4 maj 2012

nytillskott i trädgården...

 ...fick vi idag i form av ett nytt äppelträd<3 
 och när ängela i framtiden går hit och plockar sitt äpple, så kan jag visa henne i fotoalbumet att hon var med och planterade det, lite fint tycker jag<3 
 liten med liten skottkärra, och stor med stor skottkärra :-)  <3
 välkommen till våran trädgård lilla trädet:-)
det ska bli mysigt att se hur det nu växer år för år<3 rätt fantastiskt egentligen..att detta lilla "pinnverket" kommer att bli ett äppelträd, som vi i framtiden kan klättra i, och plocka vårat mellanmål ifrån:-)

 under planteringen så hörde jag ett högt jamande bakom mig en bit ifrån oss...och det var ju eklart lille "tiger" som ännu en gång ville visa vad han hade fångat...när han såg att jag hade sett den så började han äta..det här fenomenet har man ju upplevt tidigare...jag har ju haft katter i mitt liv i princip hela tiden, och många gånger har man vaknat av ett igert jamande utanför ytterdörren...där han/hon lagt sitt byte för att visa vad som fångats. det är väl ett "kattligt" fenomen antar jag;-)
 och så vill jag passa på att visa vårat nytillskott inne i vårat hus:-)  ängela har fått ett jättefint dockskåp,som hon bare älskar:-) och detta kan hon ju verkligen leka med i flera år,jätteskojjigt och härligt att se hur hon sitter där och leker med de små dockorna, å dom pratar med varandra förfullt där inne i dockhuset,hihi...ja,hon är söt vår lilla goding<3
 till och med en liten balkong fanns det på detta dockhus:-)
och öppningsbara fönster, vilket är uppskattat:-)
och de dockmöbler som nu finns i dockskåpet, är alltså de jag lekte med som liten och vissa möbler som faktiskt ängelas mormor lekte med som liten, fint att det går i arv<3  men känner jag mig själv rätt så kommer jag även att köpa till roliga små grejer och möbler;-)

ja, det är vad som har hänt på våran "gård" idag:-)

nu ska jag njuta av en mysig kväll här och av att jag har sovmorgon imorgon;-) ohhh så härligt DET ska bli:-)

ha nu en fin kväll ni<3

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar