fredag 13 maj 2011

"mina" djur och "min" natur

 ännu en "målning" <3

 ett av våra äppelträd som slagit i blom<3

 morgonstund i våran trädgård<3
 å där på björken sitter ju min egensnickrade fågelholk:) det kommer mera:) många<3
 vårat hus på `skullen´<3
 våran UNDERBARA dotter<3 hon har lärt sig flera ord nu förresten:-)...äpple och färdig...jag kan faktiskt inte räkna orden längre;) för hon är verkligen som en liten svamp..hon tar efter snabbt som ögat;)  så vi får allt tänka på vad vi säger;)

 solen tränger sig igenom dungen och dimman...<3
 åå tjohej;-) helt plötsligt kommer ett helt gäng med kossor springande på vänster sida av mig:-) först kalvarna och kvigorna och sen tjurarna:) hehe tjurarna kanske va lite extra heta på gröten denna morgon;-) men det fick dom ingenting för isånnafall;) jag blev så paff när hela gänget kossor sprang fram så jag missade lådor,hehe,så dä va bara å backa tillbaka:)

 ser ut som svea va<3 ingen röd fläck i nacken,då är det svea;-)
 jag stod i morse när jag slutat jobbet i våran trädgård och fotade nere vid våran ek<3 där löven bara blir större å större..det är så härligt när ekens gröna trädkronor hänger ner å det nästan blir som ett litet rum därunder,det e mysigt att sitta å läsa där under<3 har jag gjort många gånger. den här flugan ville mer än gärna stå modell så han kom å satte sig mitt framför ögona på mig.. :)
 även myrorna ville gärna vara med;)
 morgondaggen<3


denna lilla "prick" tror jag bor i våran ena fågelholk<3  -är det en vit flugsnäppare?? för dom har nämligen bosatt sig i den holken innan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar