torsdag 5 maj 2011

onsdagens eftermiddagspromenad..

 igår på promenaden så såg vi denna lilla goding ute på gärdet långt därborta<3 dom var två rävar,å jag fiska upp kameran,skulle sätta på objektivet (så en trekvart senare,hehe;-b ) så va det bara en räv kvar,men jag så glad ändå:-)
 här har ni en av "våra" tranor här ute i vårat sjöängen<3 går här och spatserar på granngärdet:) det är riktigt härligt när djur återkommer år efter år<3
 först efteråt så såg jag att även ett rådjur fastnade på fotot<3
 tussilagon blommar<3
 nu ska vi se detta är väl inte bofinken,är det bergfinken tro?... nu blev jag faktiskt osäker!
 ;-) senaste nytt från pilfinkfamiljen uppe i stålröret<3  det är ju så att just den kraftledningen ska tas ner framigenom...men jag ska allt se till att det inte sker när dom bor där..till hösten kan dom väl göra det!!! det skulle göra så ont om jag en dag kikar ut och så har dom rivit ner kraftledningen med dom och deras ungar i:-( nä!!!!!!!det får dom allt vänta med!
 om jag lägger huvut lite på snee` blir jag lite extra söt då<3
 <3
 när vi kommit tillbaka till stugan igen så kom min underbara man mattias (som jag kallar mattis) hem<3 jag tycker han är så enormt söt min gube` så han får allt vara med här han mä;)
 jaa`vädret ble vad dom lovat... :-) <3
 så gullig du är<3....
 vitsippstigen<3 (denna bilden är dock från mitt arbetspass) och nästa med:)

den sötaste lilla sädessärla<3

jag har inte märkt av svalorna här över skullen än...som brukar flyga runt och "leka" dom riktigt far fram:) det är oxå härligt att beskåda<3 men snart så märker jag nog av dom<3..

trevlig kväll alle` ..

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar