tisdag 10 maj 2011

våran "lummiga" trädgård

jag sitter här nu med altandörren vidöppen bredvid mig, och jag lyssnar....lövsångaren sjunger gång på gång sin "visa" och jag hör också koltrastens ljuva sång,som jag ÄLSKAR<3 och när jag kollar ut här nu så ser jag bara grönska<3 åhh vad jag älskar det...vi har en sån lummig och mysig trädgård tycker jag<3 jag hör lite tassande från altanen,det är lilla "lassemaja" kan jag tro,hon var nyss och åt sin kvällsmat;) jag hörde allt hur det knapra`där borta bakom kojjan. för dom som inte riktigt hänger med så är lassemaja en katt<3 ja..det är fullkomligt underbart här<3 och här bor vi:-) vi är så tacksamma....<3

 ett av våra plommonträd som nu slagit i blom<3
 solens strålar når fortfarande björkens trädtoppar<3
 våran klätterhortensia så vacker tycker jag.
 en liten del av våran trädgård<3

 maskroshav<3
 sover så gott i vagnen så när vi är ute och strosar<3
 vyn från våran altan,och ändå är det inte fullt i grönska än...närmast här är en av våra två syrenbuskar<3 som också kommer att stå i blom och ge en underbar doft och ge oss en ännu vackrare vy<3


 här försökte jag fånga dimman på åkern och solens strålar  som genomsyrar den<3....
* vem är du?? har du nåt ätbart med dig? :-) *   detta är en av vad jag tror många kalvar som går i en av hagarna under mitt arbetspass..åå det riktigt spritter i ögonen å i benen på dom små liven<3 :) e så härligt att se<3
 då va det dax att fota dessa igen med di små daggdropparna<3...
 morgondaggen...


påvägen hem från promenaden ikväll så stötte jag på denna lilla man:)

hoppas ni oxå har haft en fin dag<3 å vilket väder sen`    :-)

hej då:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar