tisdag 3 maj 2011

vinden susar i träden...

 varje morgon flera dagar i rad nu så har en koltrast (kanske samma) suttit på exakt samma trädtopp och sjungit så vackert för mig när jag kommer där med min postbil.. jag bara njuter av den vackra sången<3
 och i ett annat träd så satt herr eller fru blåmes och sjöng en liten morgontruddelutt<3
 ja...med tanke på vilket arbete jag har så lär ni även i fortsättningen få se soluppgångar..dom kan ha så olika utseende men ack så vackra dom är<3
 om du riktigt kikar riktit noga så kanske du ser dom....alla skogens väsen<3...

 ett av många täcken av sippor<3
 jag älskar att stå och lyssna...när vinden tar tag i träden som nu är lövbeklädda,och det uppstår ett sus.....det är så härligt att lyssna på tycker jag<3

 taget i en vindpust...och jag njöt av ljudet<3

 många vårtecken ser vi omkring oss nu<3...och ett sant vårtecken är ju oxå alla små kalvar<3 o dom gör sina små glädjeskutt och njuter av att få ha kommit till denna nya spännande värld<3

<3

och när jag ändå bjuder på kossebilder:) så kan jag ju förtälja att till helgen så ska vi på årliga betessläppet och njuta av deras glädje att få komma ut på grönbete<3 :-)  och så bjuds det på ekologisk mjölk och bulle:) hehe undra vem som kommer att njuta mest av att springa runt där i lagårn och prata med alla djuren;) ängela eller jag;-) ja..det återstår ju att se;) mattis kan nog lägga band på sig lite mer:) men tradition varje år är ju hornborgasjön och åka på betessläpp<3 så även denna utflykten ser jag mycket framemot<3 :-)

nu ska jag gå och lägga mig..ska ju upp inatt som vanligt och jobba! jag spanar efter älg varje natt<3..vem vet...inatt kanske...:) dom är ju så vackra och ståtliga<3

godnatt...

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar