måndag 7 januari 2019

Då så...

...sitter här och planerar lite för veckan som kommer👌😊skolan börjar för många elever imorgon eller åtminstone denna veckan. och det är då vi familjer med "hemmasittare" känner extra mycket av att våra barn står utanför......😔 när jag pratar om skolan med ängela så spänner hon sig och jag märker att tankarna sätter igång... det allra värsta vi vuxna kan göra nu är att sätta kraven på henne att nu MÅSTE du....lr nu RÄKNAR JAG MED att du går till skolan..för i detta fall vad gäller våran lilla, så ger det totalt motsatt effekt....hon är MYCKET kravkänslig. så vi vuxna måste tänka oss för i våra handlingar och uttryck...!!👈

våran tanke är...att beroende på vad bup-utredningen visar...eller om den visar något alls?...så kommer vi utefter det jobba i skolfrågan jag å jimmy. vårat resonemang går i de banorna att vi (i fallet om hon har någon diagnos) tänker söka i hela skaraborg efter lämplig specialklass som passar hennes funktionshinder (i sånnafall) om vi så måste flytta på oss....bara hon får en fungerande vardag och utbildningen hon behöver💚 och visar utredningen ingenting så tänker vi i en annan bana. då får vi se hur vi kan lösa det i den skolan hon idag går i. så ja....allt hänger egentligen på utredningsresultatet. och jag blev lovad att få det i mitten av januari. ju fortare vi vet om och vad?...så kan vi ju hjälpa henne på bästa sätt i hennes vardag...så nu på torsdag så ska jag ringa hennes sköterska på bup och fråga om vi kan få till en tid veckan därefter?!  

så..samtal ska ringas till de olika myndigheter och ska även försöka få ut henne på något åtminstone en gång om dagen..eller kompis...ja...så hon på något sätt blir aktiverad..! 
nu när jag är hemma från jobbet så kan jag lägga aaalll min energi på att lösa detta kring ängela. och då bara en av oss kan jobba i nuläget...så gör jimmy nu allt i sin makt för att få in inkomst som täcker oss alla😓 ja....som skrivet....samhället är inte riktigt uppbyggt för de familjer som inte är som alla andra....! så nu ligger mitt fokus här hemma på ängelas tillvaro och våra djur. och min stora älskling fokuserar nu på att kunna försörja oss. aaa jääklar alltså.....och han mår så dåligt över att behöva vara borta från oss såpass mycket.. då vi haft problem under kvällarna med lillan och mycket svårt att få henne i säng så testade han att sova borta hos sin syster i skövde nu inatt. så tar jag hand om det som sker här hemma. utan att hans sömn störs. men älsklingen min sa nu under kvällen att han kommer hem redan imorgon....gubben min💕jag har aldrig tidigare varit med om någon som älskar sin familj  så mycket som han gör alltså💖 han sätter oss "alla dagar i veckan" först alltså💚 jag har aldrig upplevt detta innan. det är mer jaaag som har varit på detta vis..åt det hållet iallafall.  men tänk att både jag och ängela får uppleva detta...att vara älskad på detta vis💖
var och varannan promenad så hänger lilla tottis med turen runt😍💚
hos dessa varelser finns inte heller några "filter" gränslös kärlek raaakt igenom💚 djur har ALLTID haft en läkande inverkan på mig...💖

ja...jag kan nog inte uttrycka mig bättre här...än att de stackarna som har något att säga till mig om hur jag ska ta hand om mitt barn och påstår sig vara såååå mycket bättre föräldrar😫 ni kan ta er i "aftonsången" helt enkelt😎 jag kan allt tycka att saker om erat sätt att sköta saker å ting inte heller är det bästa för barnet. men jag håller det för mig själv, då det är varje människas val att leva på det sätt denne själv tycker känns bäst. 

inte svårare än så....eller hur?!  kan aldrig sluta att tröttna å gäspa åt folk som tror sig veta bättre än jag själv om mitt eget barn.....ja jösses....nää...in genom ena örat å ut genom andra örat när ni försöker ge er på mig! 😫👏👏👏😎 för jag kommer ju inte å påpekar hur niii tar hand om erat barn, eller hur. för sånt håller jag för mig själv, såtillvida det inte handlar om liv eller död får då jäklar griper jag in ska ni veta.

nä...vissa saker är så KLOCKRENA så dessa kan jag dela om å om igen!

nu ska jag lägga mig bredvid mitt älskade barn....den värmen...hennes doft...aaa hon är det allra bästa att somna intill💖💖💖💖💖

godnatt alla, å tänk till en extra gång innan ni dömer någon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar