måndag 14 januari 2019

En sak kan jag säga....

...och det är hur alla väggar å vrår ser ut i vårt hem iallafall......😔 missförstå mig inte! jag älskar vår lilla stuga och naturen runt💚 ...men när min tid numera ägnas åt att vara just...hemma då vi har med en "hemmasittare" att göra...så börjar jag å känna att jag nästan känner mig instängd på något vis😲 vi har inte lyckats att få ängela utanför dörren på nu en hel vecka.....😡 hoppas denna veckan blir bättre💪💪 själv så har man ju ändå iallafall åkt å veckohandlat å tagit sina promenader. men....aaa det är väl mest...det.   det här med ett socialt liv....det var ett tag sen nu😡 å kan nog fortsätta dröja ett tag till?....den man var förr....har man fått lägga "längre bak i vagnen" nu....då allt fokus ligger på lillan💚
men även fast det är en självklarhet för mig att hon går "alla dagar i veckan" först!!!  så kryper det ibland på mig hur man själv mår i den här livssituationen....som idag....så har jag känt en märklig känsla i kroppen av....overklighetskänsla😲?.....jag kan inte förklara det bättre.... som att jag inte har riktigt fotfäste med båda fötterna på marken...hur fan ska jag förklara?...en märklig känsla iallafall....😯
vet inte om det har att göra med att en sak till har tillkommit nu som vi måste ägna mycket energi åt...jag vet inte??? men jag har haft en märklig känsla i kroppen idag iallafall som jag inte riktigt kan förklara....

imorgon så är det egentligen uppföljningsmöte på ängelas skola, men hon har börjat få rejäl tandvärk nu i sina skadade tänder (hon har sjukdomen MIH) som innebär att man får mineralskador på tänderna samt att vissa tänder blir så porösa och tillslut "faller sönder" helt enkelt..😱 så den som hon har mest ont i nu är totalt....å jag menar BOKSTAVLIGEN kolsvart..så dom är riktigt skadade pga MIH  så hon är planerad att opereras. men då hon har haft så gruvligt ont de senaste dagarna här nu så har vi blivit rådda att åka in imorgon och så hoppas jag att hon får en operationstid så fort som möjligt!  så när vi vaknat imorgon så sätter jag fart med detta och hoppas att vi får framgång i det...! då hon har jobbigt med sin psykiska ohälsa, så vore det skönt att få denna operation överstökad så hon har en sak mindre att tampas med!!!

nä jag behövde bara skriva av mig lite...jag är ju både social och ensamvarg, så jag har väl fått lite apstinens över att bara se dessa 4 väggar.......
men "mitt liv kommer sen".....ser jag att hon är i balans med sitt liv....så kan jag därefter börja slappna av å även kanske börja tänka på mitt igen...

man kan ju inte göra mer, än så gott man kan....lr hur😉😏

jag undrar jag.....om jag lyckas få ängela till ro att sova innan 05.00 DENNA morgon då??...under en hel veckas tid nu så har hon inte kunnat få ro att sova pga sin ångest och därmed de dumma tankarna😴så hon har kunnat somna in inte förrens in på morgonen alltså😲😲 cch när jag delar med mig av detta med andra i samma situation,,,då visar det sig att både en och två har suttit mååååånga nätter med sitt barn pga ångest. där var vi även flera i samma situation.

men....KANSKE inatt?????kanske kan hon komma i ro innan tidigare natt.......jag slutar inte försöka. å hon har fått sin värktablett för tandvärken. som funkar okey.

så....nu gör vi ett nytt försök!!!!

kollar på klockan här nu...som är 01.44, å tanken nästan slår mig att oj vad tidigt😲😲 å förstår varför en sån tanke kan flyga förbi då jag måste följa hennes dygsrytm. och denna veckan som varit så har den ju varit heeeeelt "bananas"😧 det är ju som att vi vänt helt å hållet på dygnet. pga hur hon mår.  jag hoppas,hoppas,hoppas att vi kommer in i rätt spår där igen....

å älskade jimmy...min älskade älskade jimmy💗 ligger här å sover bredvid mig i soffan för att klara av sin dag på "jobbet" imorgon. jag är sjukt stolt över även honom💚! ALLT han gör för oss...ALLT han har gjort och göör för ängela💗 hon får riktigt känna sig älskad av både mig och jimmy. hon är inget problem eller besvär...NÅNSTANS. hon är så FANTASTISK min älskade lilla flicka💓💓💓 å vi ska hjälpa dig att bekämpa detta jobbiga💚

ni därute ligger troligtvis och sover nu, som man bör vid denna tiden. å ni ska upp till dagis, skola å jobb.   kommer nästan på mig själv här nu när jag skriver....att jag nästan har glömt nu vad en vardag är för något.... för det var så längesedan vi hade en sådan.................

önska oss lycka till här nu.....till att komma till sömn.... kl. är nu 01.53 enligt min dataklocka, och nu ska vi försöka ännu en gång att komma till säng. tiger vankar fram å tillbaka här nu...ska kissa honom ute i trädgår`n bara först. sen såh!!! HEJJA OSS💪💪

natti.......................😶


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar