söndag 13 januari 2019

Tacksam...

...över att såååå mycket stöd finns därute i denna livssituation vi lever i med ängela...💚 jag har under senaste tiden börjat skriva även själv i de forum som vi är med i (där föräldrar/familjer till hemmasittare kan bolla och stötta varandra)
vardagarna är ju de värsta dagarna såsett då pressen och kraven ligger på oss föräldrar som mest..då den ena missade skoldagen efter den andra löper på😑

och en sak som utan tvekan är säker ääär, ATT våra barn inte är hemma för skojs skull! allt är ju såklart individuellt. men vi känner våra barn meeer än vad någon annan utomstående gör!...och i t.ex vårat fall med ängela, så kan vi bara ta exemplet nu när hon bytte skola till skolan i grannbyn här. efter att vi varit där och hälsat på och umgåtts med klassen osv. så vill hon inget annat än att börja💚 hon pratade om det VARJE dag💚 men det gick EN!!! dag och sen falerade det....och DET visar att det är något hon inte mår bra av i skolmiljön!..kraven, skolupplägget, ljudnivån??? ja vare sig det är utav en eller flera anledningar?...så är det NÅGOT som inte känns bra för ängela i skolmiljön😟😢 och vi ska få bukt med detta och hitta en bra lösning för henne!!

men som ni förstår så finns det det en rätt så uppenbar anledning till att ängela inte är i skolan....men vi KOMMER att hitta det som funkar för henne. det är vårat mål💚!!
inlägget ovan var det första jag skrev i ett av de forumen jag är med i för föräldrar till hemmastittare. jag har även börjat följa bloggar och olika instagram där dessa familjer finns💚
och bakom dessa bloggar och insta`konton så sitter föräldrar och familjer...till hemmasittare som ordagrant allstå...kan återge hur ens egna liv ser ut nu samt de känslor man bär osv.. det är helt sjukt hur lika situationer vi har och hur vi kan "ta varandras ord" ur munnen på varandra. vi förstår varandra till 2000%  verkligen💚💜 å vi är så många.....ingen av oss trodde nånstans att vi var så många😱 vi trodde seriöst....att vi var ensamma om att vara i denna situation. men efter kalla fakta reportaget om de osynliga barnen så exploderade det bara....alla kom fram på något vis💚 och här sitter vi idag och kan prata/skriva med varandra varje dag och hjälpa och stötta varandra i olika frågor osv💚
just nu är jag hemma från jobbet och vabbar i en månad, och vad som händer därefter vet jag faktiskt inte...? som det ser ut i detta nu så har jag och ängela varit uppe i 4 nätter på raken😟😢 då ängela har haft ångest och har varit tvungen att distahera sig för att inte tänka de dumma tankarna..som hon uttrycker sig...*mamma..jag känner att jag måste göra någonting hela tiden, för att inte tänka dom dumma tankarna....varför mår jag såhär mamma?* och hennes kropp är då på helspänn, och  hon hyperventilerar stundtals😢
...hehe....ja....detta med att sköta ett arbete samtidigt som man har en hemmasittare, det går egentligen inte, om inte man lyckas knepa å knåpa som bara den för att få det att funka. det är alltså inte lätt att få ihop att båda föräldrar ska kunna sköta sina respektive jobb samt att kunna vara helt där för "sin hemmasittare" som inte klarar av att gå i skolan av sin individuella anledning. 
man blir lätt sönderstressad av att försöka klara av att hålla "allt över ytan"😟 det är inte för intet som jag och flera av de andra föräldrarna har blivit tvungna att sjukskriva oss med jämna mellanrum😔 och i detta nu så gör jimmy allt för att kunna försörja oss alla 3😩 ja...jag sticker inte under stolen med att....det är tufft...............minst sagt...


..men jag säger det att viii är inga som ger oss och vi tänker hålla positiviteten uppe och använda all den styrka vi har💪💪💪💚!!

å våran dotter....HON är den störste kämpen av alla här hemma💖 hon är verkligen fantastisk...å så fullkomligt underbar.....så fullkomligt UNDERBAR💚💖💚

Ängela.....vi är sååå himla stolta över dig, så du anar inte!!!💖💖💖💖💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar