tisdag 22 januari 2019

När våran dygnsrytm...

...har gått HEELT "bananas" sen två veckor tillbaka😩😩😨...så blir ju min å tigers "morgonpromenad" lagd på eftermiddagen (då ni andra slutar era jobb ungefär) så lagom tills att det börjar skymma å månen lyser starkare, så går jag å tiger vår "mårron" prommis....det är nåt av det sjukaste alltså.......jag har aldrig varit med om detta innan med ängela, förutom några kortare perioder när hon var mindre då hon kan ha haft sömnproblem. men detta är mycket slitsamt....å när jag märker att nuuuuu så....börjar vi komma "på banan" igen, nä dåå sätter det igång igen...hennes mage kurrade och det satte igång ångesttankarna igen å hela kroppen blir som en spänd fiolsträng och hon bara mååååste distrahera sig annars får hon panik. det är en mycket märklig situation vi är i. å varje dag här nu så väntar jag på samtalet från BUP om utredningsresultatet. så vi kommer åt nååågot håll i detta med t.ex samtalshjälp för henne och även för oss föräldrar osv,osv... denna väntan😞men jag är på å ringer de som behöver ringas när jag tycker det tar för lång tid. men vi pratade ju häromdagen nu så jag väntar lite till innan jag "är på" igen. 

men i vilket fall....ängelas..å därmed även min dygnsrytm är heeeelt galen just nu. å min frustration stiger när jag ser hur spänd och nästan "kaffestinn" hon är (ungefär som när man har druckit kaffe å blir sömnlös å ögonen vääägrar att somna in) å man tittar på klockan som precis slagit 05.00 på morgonen å man hör jimmys väckarklocka ringa. det äääär så sjukt.....vad händer?!!!! hur kommer detta bli när jag ska försöka återgå till jobbet om ett par veckor............jag försöker att inte tänka på det å bara leva för dagen.......DET är faktiskt det vi måste göra då vi aldrig vet hur nästa dag/period ser ut.... 

vackert dock....💚 då jag tiger å tigers lilla kattbästis tar våran dagliga prommis😍
...den stunden på dagen som man näästan kan kalla...min stund på dagen....den timman känns guld för både mig å tiger💚jag får träning/motion å tiger älskar långa promenader. å naturen ger mig det meditativa jag behöver💖 samt att jag är gö`örnoga med att sitta å meditera en gång om dagen (som jag skrivit innan) det är ett måste för mig!!...SPECIELLT i vår nuvarande livssituaton....!💚
VARJE dag så ser jag till att "hålla mig över ytan", på ett eller annat sätt... det jag kan ha koll på eller någorlunda ha kontroll över...det gör jag så gott jag kan för att "hålla flytande" och få att funka.

jag gör heeelt sonika så gott jag kan (tro det eller ej) det finns ju ni där ute som säkert har ett å annat att säga om vår situation. men då kan jag bara säga det.....att:
-"kyss er i aftonsången" , för då ni inte sitter här innanför våra skinn så blir det bara pinsamt för er om ni då tror er veta bättre när NI INTE HAR EN ANING OM HUR DET KÄNNS för någon av oss 3 här hemma. vilken frustration, rädsla, ångest osv som vi alla tre här hemma kan känna... då vi lever i en värld där krav är en jäkla stor del av vardagen...ett barn SKA gå i skolan, en arbetsför SKA jobba för att få lön så att man överhuvudtaget kan ha tak över huvudet. ordet SKA kan ha en jävla dålig klang...och få många människor att känna en jättepress på sig.... det är detta jag menar...när jag har lagt ut citat samt skrivit tidigare om detta härinne...att ibland känns det som att vara fånge i samhället som vi skapat. alla SKA göra det och den och den SKAA göra det annars blir det straff i någon form. är inte DEEET att få press och krav på sig...så säg.......

så i mitt inre kan jag känna rädsla för ängelas skull..då jag själv känner som jag gör inför avigsidan av samhället...rädd för att hon känner samma sak, rädd för att jag påverkar henne.... ja...såna här tankar kan flyga in i mitt huvud emellanåt. den sorgen jaaag känner för det som sker ekring oss och sorgen över att min kropp inte låter mig känna den livskvaliten jag kände innan det hände 2011 då "den försvann". det är klart att jag är jätterädd att hon märker den sorgen hos mig, trots mina skratt och min ofta positiva anda.

men.....jag kaaan inte gå å vara rädd!!! där mååååste jag säga till mig själv!!! 
jag veeet från djuuupet av mitt innersta väsen att jag gör sååå gott jag kan med dom verktygen jag har...💚!

och det kan INGEN!! säga nååågot annat om någonsin alltså!!

och en sak till ska jag säga att jag är väääldigt tydlig med!!...att INGEN kan säga att varken jag,ängela eller jimmy SKA göra på si eller så sätt bara för att det är så det ska gå till i samhället! hälsan går före allt annat..hos både ängela ,jimmy och mig!!! själens mående är utan tvekan mycket viktigare än alla dessa krav och måsten!!💚 detta är något som jag inom mig vet, å blir påmind om av jimmy då jag stundvis kommer in i "samhällets-krav-måsten" tankar. tack jimmy...för att du är så klok och leder mig in på rätt väg när jag stressar över på fel spår ibland.

INGEN....INGEN....bestämmer över oss....vi känner hur vi i själen mår....och agerar därefter💚!!!

frihet.............!!!!💗💗💗



















GLÖM ALDRIG ATT DET ÄR DUUU!!! som bestämmer över ditt egna liv vad än samhället eller andra personer säger!!!
💚💖💚







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar