lördag 26 januari 2019

Välmående före allt annat...

...jag läste precis en jävligt bra mening!!! i en blogg jag följer...*är mitt föräldraskap bedömt efter mina barns skolgång?* å det har hon jääävligt rätt i!!! såå jävla rätt i!!! 
enligt de människor som ingick i mitt förra kapitel i livet så är jag ju vääärldens sämsta mamma OCH det som ängela lider av är SÅKLART mitt fel😦😶👌 (som att jag medvetet skulle utsätta min dotter för skada??!!!!) tänk om och tänk klokt och rätt!!!!!

nej!! det tar jag inte ens åt mig längre av...för jag VET att jag och vi här hemma gör sååå gott vi kan med de verktyg vi har nu och med den förmågan vi har💚!
så faktiskt...så bekommer inte deras kommentarer mig längre överhuvudtaget💚!

så pass klok är jag att jag vet att jag är den bästa mamman till mitt barn, vilket min lilla älskade visar mig oxå varje dag.....älskade lilla gumman min💖

hon kan komma....helt från ingenstans oxå..å uttrycka sig så fint vad hon känner om både mig å jimmy💚 men *hehehe* när vi bråkar så är vi såklart de sämsta föräldrarna😉 men dagen efter så får vi höra att vi är de bästa föräldrarna man kan ha😉💚 hon ä bra söööt lillgumman💚

ja...själva poängen är iallafall att det som sägs från dessa människor går numera in genom ena örat å uuut genom mitt andra öra😎👌
ni kanske undrar oxå varför i helskotta ni får se en tallrik fil först i inlägget😂😉 DET hörrni☝😉 är min kvällstallrik numera..som ni vet så har jag fått högt blodtryck pga min höga vikt som jag i stort har tröstätit mig upp till som jag skrivit tidigare. men det var den sparken i baken jag behövde (detta med blodtrycket) för att hoppa tillbaka på samma spår livstilsmässigt igen💚 så hur tufft det än är i livet så måste jag hålla (och är beeenhård på att hålla) mig kvar på mitt rätta spår👌👌 jag tänker INTE  utsätta mig för så långvarig tröstätning igen..ALDRIG!!!  ska jag leva länge i den här kroppen och kunna vara med ängela så långt jag kan under hennes liv..då skulle det vara jävligt dumt att hoppa över på "sidospår" igen!!! så när mina kroppsvärden är normala igen...blodvärdena, blodtrycket osv... dååå kan jag heeelt slappna av💚 detta är andra och sista gången som sagt!
men i vartfall så är det såhär min kvällstallrik ser ut.2dl fil med fiberhavregryn kanel och en skvätt raw agave...sjuuukt gott, speciellt om man skulle ha sötsug som gnager i en`. jag är ju rätt så nyss tillbaka kommen på mitt rätta spår igen, och som även skedde första gången när jag började med denna livsstil så är man hungrig ibörjan, då magsäcken är van vid mer mat men nu helt plötsligt får mindre mängd mat åt gången. så den första tiden så kan man känna hunger tills magsäcken har börjat minska. men då jag känner igen det och veet sen förra gången att man känner lite hunger den första tiden så kan jag faktiskt njuta lite av den hungerskänslan...för jag vet att jag gör min kropp gott och att min kropp kommer i balans av denna livsstil💚 som jag skrivit tidigare härinne..så gillar jag inte bantning (som i princip alltid ger motsatt effekt efter ett tag) jag väljer ju hellre (SOM SAGT) att ha en bra livsstil som gör att jag går ner i vikten långsamt men är hållbart. ja...en livslång livsstil helt enkelt💚 med denna livsstil jag har nu så gick min kropp ner över 22kg och det tog ca 2år.  och det som gjorde att jag hamnade i "sidospåret" och all tröstätning, var helt klart tiden efter skilmässan med M.... samt ängelas värsta sjukdomstid nu 2018..när hon var som värst samt hela 2018 ut skulle jag kunna säga. jag fick ju reda på mina kroppsvärden nu i december. så ja...såå länge pågick det😓 livet tog överhand och jag tappade greppet om min egna kropp😐 då jag lagt aaall fokus på lillans tillstånd..

det är då faaan vad lätt det är att glömma bort sig själv....GRRRR anna!!!!!! du veeet ju att det är väldigt väldigt viktigt att även ta hand om sig själv!!!! hur fasiken ska jag kunna vara en bra mor annars åt mitt barn!!!  aaa JUST DET!!!

så jag har försökt att skärpa mig  som ni vet....meditation... promenaderna osv....BRA anna!!! fortsätt så!!!💚

-för övrigt..så är det snart dax för ängelas tandoperation (tandsjukdomen MIH) för att det ska bli lättare att få henne till sjukhuset så har vi fått möjligheten att bli inlagda eftermiddagen innan👍 så nästa söndag eftermiddag så bär det av till kss för inläggning av ängela (med mig) å så opereras hon på morgonen kl.8!  ska bli skönt för henne att slippa de dåliga tänderna👌



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar