tisdag 7 juni 2011

ett "rikt" liv.....

 hej på er:-) då ska vi se;) nu verkar det funka hyfsat:)...  jag börjar med ena bild på "elefanten och myran";-b elefanten skymmer ju myran lite här som ni se;-b här har vi precis varit inne på vårat loppis här i sjöängen och köpt varsin cykelhjälm jag och lillan:-) hehe,men hennes var allt tuffast med hajar och...bollar på:-)
 och nu i söndags så var jag och min lilla familj och firade mitt ena brorsbarn<3 här är vår lille fina adam som fyllde 8år 2juni:-) ojoj vad han har blivit stor våran lille adam<3
 ängela ville prompt upp i den stora spännande studsmattan:) men ack dä va allt lite läskigt när jag väl var därinne sej`<3 ängela lilla tjejen i röda kepsen här:)
 och sen när vi tagit våra "järnhästar" och styrt färden hemåt,så vankades det mysig grillkväll med lina och niklas<3 det var såå mysigt att ha er här ska ni veta:-) ni är ju underbara<3 !
 bloggägarinnan;-b och hennes underbara vän lina<3
 ja..och sen dagen efter så vankades det ju nationaldagen här i landet;) och mattis och ängela var ute när jag hade min sovmorgon och hissade våran flagga på morgonen:-) dagen D till ära! här börjar molnen torna ihopa sig inför morgondagens oväder.....?! lite luddigt...men ni anar oxå svalorna som flyger in i bild... dom leker ju för fullt här vet ni:-) å det är så  underbart att beskåda hur dom far fram..och ibland hör man riktigt hur det sviiisshar...när dom kommer förbi i full fart<3 :-)
 och här bjuder jag på lite bilder ifrån nattens pass:)  o det var en varm natt tyckte jag..men sen blev det ena oväder oxå...

 hehe<3 har vi nya hyresgäster här på skullen?...;-) jag fann åtminstone 2 såna här små väl grävda hål i våran trädgård:) rätt gulligt tycker jag...här har dom jobbat å stått i<3 ;-) det verkade vara små myror som var "de skyldiga" upptäckte jag sen:)

 en alldeles gräslig bild...eller en rätt bra bild....jag lade ut den här iallafall;-)
och jag avlutar detta inlägg med att visa er ett härligt foto (som ej jag har tagit) på lina och niklas när dom gör ett glädjeskutt framför deras nya hem:-) <3  dom har alltså köpt en vagn 3*6 meter som ska bli deras nya hem<3 dom ska nu isolera sitt nya hem och dra in el och sen vatten...som dom får från gården dom har sin vagn stående på,och så tänkte dom bygga ett utedass. alltså jag gillar utedass:-) vissa tycker väl inte att jag är klok;-b men det är ju så mysígt att sitta där och så hör man ljuden utifrån osv...ja,jag gillar helt enkelt utedass;-) sån är jag;-)  och jag kan ju direkt säga att jag skulle LÄTT kunna tänka mig att leva som lina och niklas nu ska göra,man lever så enkelt (till skillnad från hur vanliga svenssons lever idag med alla bekvämligheter vi har osv) men man har ändå ett sådant rikt liv<3  förstår ni... det är ju det som är det allra viktigaste<3 det finns INGEN pryl av något slag som kan fylla ett tomrum man har i själen..det är bara tillfällig tillfredställelse...så känner jag.  ja,jag är så glad för deras skull iallafall<3 :-) och till hösten så ska jag åka ner till skåne (där dom ska bo med sin vagn) och umgås med lina o bo lite med henne där i deras mysiga vagn<3 ojjjj vad jag längtar kan jag säga:-) jag och lina och deras utedass,hihi;-) jag kommer väl fastna där ute i dasset där jag antagligen kommer att sitta mycket och filosofera;-)  <3

när den dagen kommer så kommer jag antagligen som vanligt ha med mig kameran och knäpper säkerligen en å annan bild(som vanligt;) så ni får kanske se mer av deras vagn framigenom:-) ?!..

oj..mina fingrar går som "en balett" över tangenterna här;) ...jag får nog ta å gå o lägga mig nu så jag orker upp å köra lusedräpare inatt igen;-)   men jag måste bara berätta för er hur vackert det var här nu under kvällen när regnet slutat falla och dimman lägger sig...(har endast minnesbilder av detta vackra) <3 och dofterna som jag drar in när jag går ut ska vi inte ens prata om....underbart....<3 det har ju varit oväder här över idag...och nu på kvällen lade sig ett sånt lugn över landskapet....ja...jag njöt...<3 nu börjar det mörkna och det är verkligen dax att lägga anna i sin säng nu;-)

så.....

GODNATT MINA FINA BLOGGVÄNNER:-)

och sov så gott ni oxå..

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar