lördag 11 juni 2011

lassemaja å jag:-)

 ja..mitt herrskap;-) det är allt jag och "min" lassemaja;)  hon har varit med oss i lite över ett år nu här på skullen<3...
 då tyckte jag hon såg så utmärglad ut och hon betedde sig som om hon aldrig hade fått mat..nästan manisk när jag gav henne ut genom köksfönstret (jag brukar kasta ut ostbitar å så)...fåglarna och lassemaja är vana vid att det nästan dagligen kommer ut nånting iallafall genom köksfönstret:)
 men det är väl bara "lite aptitretare" för lassemaja;) för jag...djurvän till tusen som jag är... har ju gjort ett eget krypin till henne/honom<3 krypin med matsal kan vi kalla det;)
 så som hon betedde/beter sig så känns det inte som att hon har någon ägare..men är det så om det är någon som läser min blogg som känner igen denna lilla underbara varelse så vill jag såklart att ni hör av er.. jag gör allt jag kan för henne..jag ger henne mat,vatten och värme<3  jag kelar inte med henne(men jag pratar mycket med henne å så<3 ) för att jag vill inte komma fööör nära henne eftersom att mattis är allergisk:-( så jag kan ju inte ta in henne hur gärna jag än skulle vilja... men jag gör helt enkelt det jag kan<3
 skygg som hon är så springer hon iväg när jag kommer allt för nära...
 in i detta buskage<3 :)
 men hon är väldigt nyfiken och vågar sig fram igen<3
 hon är så vacker lilla livet...och faktiskt.......även fast jag inte känner denna okända katt som på något sätt känner en trygghet här...så kan jag faktiskt säga att jag älskar henne.......
 jag är inte helt säker på att hon mår helt bra och hon har massa fästingar och säkerligen öronskabb oxå:-/ ..men jag vågar ju inte göra mer....att komma fööör nära henne som sagt...och sen svika henne genom att hon inte får komma in till oss och vara våran lilla vän..ja..som ni väl märker...jag är så blödig..men jag känner ju en sån enorm kärlek till djuren<3...det är ju bara så....
 jag har gått in och satt mig igen och då vågar vi oss upp på altanen igen<3
 och jag kan säga det..att jag nästan känner hur hon faktiskt gillar att hållas där på altanen och lyssna på oss därinifrån...att det är någon form av trygghet för henne har jag fått för mig...<3 och jag tycker allt att det är så trevligt att samtala med henne när hon finns i min närhet dagligen<3 älskade lilla vän<3
 ..med mig på lagom avstånd;) så "slog vi till" med en pälsrengöring;)
 blir så ren å fin så;-)
 aaa...å så lite där oxå ja;)
 här visar lassemaja mer än gärna upp sin "lya" för er;-)
 här är hennes "matrum" där hon kan stå och äta i lugn och ro och med tak över huvudet:)
och dörren ni ser här,leder in till en liten kojja med mjukt att ligga och sova på<3

och nu säger jag och lassemaja tack å hej..för den här gången;-)

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar