måndag 13 juni 2011

han får heta thord:-)

 ja..mina vänner:) den nyfunna vännen (som jag nu döpt till thord;)  han håller sig kvar här på våran altan:) det var ju så att han tog sig ju in till lassemajas "matsal" och tog hennes mat och hrm...bajsade en del därinne..så nu har jag hängt filten över dörren så lassemaja kommer in ändå men igelkotten (som oxå har sämre syn) såg det som en dörr som nu var stängd;) men jag har ju eklart varit snäll å satt en egen matskål till honom bredvid lassemajas lya:) MEN  jag är allt osäker...om man nu vill mata en igelkott lite..vad tycker dom är riktigt gott???..här på bilden käkar han mjukmat(kattmat)  o så är det vatten till,för fullt:) men jag vill ju inte förstöra hanses mage..han verkar ju vara lite dålig i magen verkar det som?!... jag kanske inte ska mata honom alls..i naturen finns ju hans mat...men vi kan väl se mitt här som lite extra smaskig mat,som man får unna sig ibland,hehe;)  ja...men ifall det finns nån av er som läser som är bra på igelkottar..så tar jag gärna emot råd,nu när jag har fått en ny vän;)   <3
 stötte på denna man på genvägen genom skogen häromdagen:)
 gudda`,gudda´;-)

 våra rhododendron blommar för fullt<3
 ...och dom här två buskarna likaså<3 den till vänster som heter jasmin...nånting:-/?? den doftar alldeles underbart<3
 ja..jag har ju nämnt för er om strandskatefamiljen i fabriksområdet här istan...och här har vi mamma,eller pappa strandskata och en av ungarna<3...jag undrar faktiskt lite vart det andra lilla livet är?..hoppas han inte har blivit överkörd eller så:-(  och eftersom det är tiiidig morgon och mörkare så blir ju inte bildkvaliten nåt värst...men ni anar ju dom här iallafall:-)  <3

 lilla strandskateungen<3 o han har växt o blivit mycket större nu som sagt..det är härligt att se<3


 hihi;-) tycker inte ni oxå att detta ser ut som små gubbar med glasögon?...;-)  det är bare å kika ner i rhododendronen, så ser ni dom:-) dom ser för härliga ut tycker jag:-)



 jasminen.....?... med himlen som bakgrund<3
 en "man" med sin ludna rygg...
när jag stod och fotade lilleman här så gick här solen i moln några sekunder...så bilden fick en lite mörkare ton..men det gjorde bilden lite ändå tycker jag:)

nu ska jag äta kvällsmacka och yogurt....mmmm...det ska bli mumsigt:-)

godnatt och hej då mina kära läsare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar