fredag 10 juni 2011

senaste nytt från pilfinksfamiljen;-)

 ènte är jag helt säker på att det är just den pilfinksfamiljen som bor i stålröret..men det såg ut att vara en liten familj iallafall:-) <3
 maaat..maaat...maata mig..jag är hungrig mamma...eller pappa;-b
 å den lille han tiggde efter mer mat han..han gick efter mamma och skakade så där på sig o fladdra lite med sina små vingar<3 jag vill ha meer mamma;-)
 jaja...vänta en liten stund då så flyger jag upp och hämtar mer,ha tålamod lille hjärtat<3
 tålamod????vad är det?   ;-b
 hihi..ja, man ser ju lätt vem lilla parveln är,hihi<3
 ..står vid sitt barns sida<3...
 kan detta vara pappa pilfink tro:-)

ja...man ser så mycket ungar i denna tid...tex på mitt arbetspass så har jag varje år nu stött på herr å fru strandskata<3 och även deras små ungar när dom kommit till världen<3 senast inatt nu så stötte jag på dom..å jag säger det att ungarna dom har växt fort tycker jag<3växt till sig bra:) ja,det har varit så härligt att beundra dom där dom traskar runt...ene föräldern vaktar och den andra hämtar mat..ja,det är härligt att beskåda dom små liven<3

ta hand om er..

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar